Beskrivelse
Det kan være udfordrende at skulle forholde sig til de mange forskellige børn og unge man møder i sin praksis. Børn og unge kan mødes med en særlig forventning til dem som mennesker, med betydning for hvordan de kommer til at forstå sig selv og hvilke muligheder de har for at udvikle sig. I workshoppen peger vi på, hvordan ’critical moments’ (Jensen, 2017; 2019) og ’det dobbelte blik’ (Warming, Fjordside & Lavaud 2017) kan hjælpe professionelle med at løsne op i fastlåste forståelser af praksisudfordringer, og til at forstå børn og unge på nye måder.'Critical moments' er særlige øjeblikke, hvor det bliver muligt at opnå nye forståelser af den praksissituation man står i, hvilket giver mulighed for at redefinere en problemstilling (Jensen, 2019; Putnam 2004). Det dobbelte blik er et menneskesyn, der med konkrete metoder skaber refleksion og blik for oversete ressourcer og særlige potentialer.
På workshoppen får du indblik i det teoretiske afsæt og empiriske eksempler på ’critical moments’ og brug af ’det dobbelte blik’ – og du får konkrete redskaber til hvordan du selv kan anvende ’det dobbelte blik’ i praksis.
| Periode | 29 nov. 2024 |
|---|---|
| Begivenhedstitel | Vidensfestival : Pædagogik og fællesskaber |
| Begivenhedstype | Konference |
| Placering | København, DanmarkVis på kort |
| Grad af anerkendelse | National |