Beskrivelse
Oplægget reflekterer over dilemmaer, udfordringer og opmærksomheder i arbejdet med at udvikle, implementere og forankre fælles asylpædagogiske fagligheder. Hvad vil det overhovedet sige at have en fælles faglighed, og hvilken status har de 7 asylpædagogiske principper? I forlængelse af projektets bestræbelse på at udvikle en asylpædagogik, som er forankret i medarbejdernes viden og erfaringer reflekteres over, hvordan der kan arbejdes med fælles forståelser og praksisser, som er levende og bevægelige og tager højde for de foranderlige kontekster, som asylpædagogik virker indenfor. Hvordan kan man arbejde med en fælles faglighed, som er meningsfuld for medarbejderne?| Periode | 3 maj 2017 |
|---|---|
| Begivenhedstitel | Konference om Asylpædagogik: Ny forskning om det pædagogiske arbejde med flygtningebørn |
| Begivenhedstype | Konference |
| Placering | København, DanmarkVis på kort |
| Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Asylpædagogik
- Skoler, fag og institutioner
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Børn og unge
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Aktiviteter
-
Konference om Asylpædagogik
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Publikationer
-
Rapport: Asylpædagogik i Røde Kors
Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Formidling