Idræt, kultur og samfund

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

    Beskrivelse

    Online præsentation på baggrund af indsendt abstract:

    Igennem et Design-based research forløb udvikler, afprøver, evaluerer og videreudvikler læreruddannere og lærerstuderende forskellige didaktisk designs (Barab & Squire, 2004; Dohn & Hansen, 2018; Playful Learning, 2021b; Playful Learning, 2020). Projektets empiriske data består af videooptagelser, observationer og feltnoter fra undervisningen i modulet Teknologiforståelse og digital dannelse. Disse data er indsamlet gennem et pilotprojekt og første iteration.
    En situationsanalyse af videooptagelser fra undervisningen kortlagde for det første de studerendes og underviserens forskellige oplevelser af hvad der var betydningsfuldt i forhold til de afprøvede didaktiske design (Clarke, 2018; 2003). For det andet viste analysen, at de studerende var fysisk aktive når bevægelse var integreret med den faglige læring, mens de var forbeholdne overfor at bevægge sig, hvis bevægelsen ikke bidrog til den faglige læring.
    Præsentationen vil sætte fokus på, hvordan en legende tilgang til læring på læreruddannelsen kan anspore til nye undervisningsformer og livslang læring, hvor undervisningens pensum bliver lært ved at integrere digitale teknologier med bevægelse (McPherson, 2008; Resnick, 2017; Walsh, McMillan, & McGuinness, 2017).
    Periode23 aug. 202124 aug. 2021
    BegivenhedstypeKonference
    PlaceringOdense, DanmarkVis på kort
    Grad af anerkendelseNational

    Emneord

    • Uddannelse, professioner og erhverv
    • Legende tilgang til læring
    • læreruddannelsen
    • Design baseret forskning
    • konferencebidrag
    • Fysisk aktivitet
    • Teknologiforståelse
    • Digitale materialer