Modul L: Professionsviden og forskning i relation til dagtilbudspædagogik

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: 1. Redegøre for, analysere og håndtere barndomsbegrebet og dagtilbudsaktuelle pædagogiske praksisser ud fra et historisk og et inddragende perspektiv.
    2. Vurdere og håndtere professionsetiske problemstillinger og etiske dilemmaer i pædagogisk prak- sis ud fra et børneperspektiv.
    3. Reflektere over og etisk ansvarligt anvende forskellige undersøgelsesmetoder -herunder evidensbaserede metoder - der undersøger og udvikler vidensgrundlaget for pædagogisk praksis.

    Undervisnings- og arbejdsformer: Fælles forelæsning, holdundervisning, vejledning og eksamination
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: De studerende skal have indblik i forskellige delelementer i et undersøgelsesdesign
    Periode2017 → …