Clickbait gør os dummere: Et folkeligt oprør mod mediernes fisken efter klik er i gang

Presse/medie

Periode10 okt. 2017

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelClickbait gør os dummere: Et folkeligt oprør mod mediernes fisken efter klik er i gang
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbPolitiken
    MedietypeTryk
    Land/OmrådeDanmark
    Dato10/10/17
    BeskrivelseLektor på Professionshøjskolen Metropol Kenneth Reinecke Hansen har sammen med professor i sprog og journalistik ved Syddansk Universitet Jonas Nygaard Blom forsket i fænomenet, og de kunne konkludere, at jo mere mediet lever af annoncer, jo mere sandsynligt er det, at mediet laver clickbaits. ...

    Så bliver det sådan en ulven kommer-effekt. Når vi har råbt -ulven kommer- tre gange, tror folk ikke længere på det. Efterhånden mister mediet troværdighed« , siger Kenneth Reinecke Hansen, der var adjunkt ved Center for Journalistik på Syddansk Universitet under forskningsprojektet i 2015.
    Producer/forfatterTine Kirkensgaard Hansen
    URLhttps://politiken-dk.ez-jmk.statsbiblioteket.dk/kultur/medier/art6151782/Et-folkeligt-opr%C3%B8r-mod-mediernes-fisken-efter-klik-er-i-gang
    PersonerKenneth Reinecke Hansen, Jonas Nygaard Blom