Leg og bevægelse giver elever mod på fremmedsprog i skolen

    Presse/medie

    Beskrivelse

    En legende tilgang til at lære 2. fremmedsprog har været en stor succes på 9 grundskoler i udviklingsprojektet ”Tidlig sprogstart – fransk i 3./4. klasse”, som bl.a. har været støttet med midler af NCFF. De positive erfaringer har betydet, at flere af skolerne har besluttet at fortsætte forsøget med at tilbyde fransk tidligere i skolen. Og det gælder flere steder også tysk, som nogle af skolerne valgte at tage med i forbindelse med projektet i fransk.

    Periode6 sep. 2022

    Mediebidrag

    1

    Mediebidrag

    • TitelLeg og bevægelse giver elever mod på fremmedsprog i skolen
      Grad af anerkendelseNational
      Mediets navn/udløbncff.dk
      MedietypeInternet
      Land/OmrådeDanmark
      Dato06/09/22
      BeskrivelseEn legende tilgang til at lære 2. fremmedsprog har været en stor succes på 9 grundskoler i udviklingsprojektet ”Tidlig sprogstart – fransk i 3./4. klasse”, som bl.a. har været støttet med midler af NCFF. De positive erfaringer har betydet, at flere af skolerne har besluttet at fortsætte forsøget med at tilbyde fransk tidligere i skolen. Og det gælder flere steder også tysk, som nogle af skolerne valgte at tage med i forbindelse med projektet i fransk.
      Producer/forfatterMorten Moesgaard Sørensen
      URLhttps://ncff.dk/aktuelt/nyheder/nyhed/artikel/leg-og-bevaegelse-giver-elever-mod-paa-fremmedsprog-i-skolen
      PersonerAnnette Søndergaard Gregersen