Projekter pr. år
Om
Om
Københavns Professionshøjskole udvikler og udbyder praksisnær videregående uddannelse og forskning, der styrker såvel det private som det offentlige arbejdsmarked.
Københavns Professionshøjskole er med mere end 20.000 studerende en af de største videregående uddannelsesinstitutioner i Danmark. Københavns professionshøjskole har sit udgangspunkt i Region Hovedstaden og er en af 6 professionshøjskoler i Danmark.
Københavns Professionshøjskole udbyder mellemlange videregående uddannelser – eller professionsbacheloruddannelser. Københavns Professionshøjskole uddanner pædagoger, sygeplejersker, lærere, socialrådgivere, fysioterapeuter, jordemødre og mange flere.
Københavns Professionshøjskole vil bidrage til udviklingen af det danske samfund, dets velfærd og velstand, kultur og demokrati. Det gør vi ved at sætte nye standarder for professionsbacheloruddannelse, for videreuddannelse og for praksisnær forskning og udvikling.
Det kræver ikke alene god, men fremragende undervisning. Københavns Professionshøjskole skal gennem samarbejde og i partnerskaber med vores omverden udvikle og nytænke uddannelse og læreprocesser så vores studerende efter endt uddannelse kan imødekomme fremtidens udfordringer kompetent og kvalificeret til gavn for borgere og virksomheder. Det er vores holdning, at myndige fagprofessionelle er nøglen til at realisere samfundets fineste idealer og løse dets vanskeligste problemer.
Fingerprint
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Profiler
-
Narrative og systemiske tilgange hos unge med psykiske lidelser og selvskade
Steno, A. M. (Projektleder), Winther, J. C. (Projektdeltager) & Dumstrei, B. (Projektdeltager)
01/11/25 → 31/12/26
Projekter: Projekt › Forskning
-
Ud i verden, ind i faget? Et studie af oplæring i udlandet i erhvervsuddannelserne
Juul-Wiese, T. (Projektleder), Johannsen, A. M. (Projektdeltager) & Andersen, O. D. (Projektdeltager)
01/10/25 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Publikation
-
Pedagogical boundary work: when the welfare state becomes entangled with family affairs
Munck, C. & Marschall, A., 2026, (E-pub ahead of print) I: Early Years. 45, 3-4, s. 671-685 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Professional Expertise of Pedagogues as an Ethical Practice
Aabro, C. M. & Togsverd, L., 1 jan. 2026, Professional Ethics in welfare work and education: Nordic Perspectives. Warring, N. & Ribers, B. (red.). Routledge, s. 101-116Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Åben adgang -
Welfare work and the problem of difference: Ethical Reflexivity and Caring for Refugee Children in Danish Daycare Institutions
Tireli, Ü., Larsen, V. & Bregnbæk, S., 2026, Professional Ethics in Welfare Work and Education: Nordic Perspectives. Ribers, B. & Warring, N. (red.). Routledge, Bind 1.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Forskningsdatasæt
-
Underviser læreruddannelsen København Professionshøjskole
Olsen, R. J. (Bidragsyder), Foreningen for Madkundskab, 10 jun. 2026
DOI: https://orcid.org/0009-0003-5522-2196
Datasæt
Priser
-
-
Bedste Poster
Bonneau, D. (Modtager), Krog, G. R. (Modtager) & Lorenzen, H. (Modtager), 19 sep. 2018
Pris
-
Bedste posterpræsentation
Jensen, U. G. (Modtager) & Skov, H. (Modtager), 11 apr. 2014
Pris: Anden udmærkelse
Aktiviteter
-
«Sentire aude og sensus communis»
Wistoft, K. (Oplægsholder)
15 jan. 2025 → 16 jan. 2025Aktivitet: Tale, præsentation eller oplæg f.eks. på konferencer og til praksis › Foredrag eller oplæg
-
«Trivsel og mistrivsel mellem offergørelse og kompetencegørelse»
Wistoft, K. (Oplægsholder)
20 maj 2025Aktivitet: Tale, præsentation eller oplæg f.eks. på konferencer og til praksis › Foredrag eller oplæg
-
«Trivsel og mistrivsel mellem offergørelse og kompetencegørelse»
Wistoft, K. (Oplægsholder)
26 mar. 2025Aktivitet: Tale, præsentation eller oplæg f.eks. på konferencer og til praksis › Foredrag eller oplæg
Presse/medier
-
-
Karen Wistoft: Eleverne tager - heldigvis - godt imod praksisvendingen
11/11/25
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Regeringen præsenterer længe ventet ny karakterskala
06/11/25 → 07/11/25
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie