Projekter pr. år
Personlig profil
Kompetencer
Uddannelsesbetegnelse: Enkelt fagFag: Introduktion til matematik
Uddannelsesinstitution: Københavns Universitet
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2007
Uddannelsesbetegnelse: Enkelt fag
Fag: Statistik og sandsynlighed
Uddannelsesinstitution: Københavns Universitet
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2007
Uddannelsesbetegnelse: Enkelt fag
Fag: Lineær algebra
Uddannelsesinstitution: Københavns Universitet
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2007
Uddannelsesbetegnelse: Enkelt fag
Fag: Naturfagsdidaktik
Uddannelsesinstitution: Københavns Universitet
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2007
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Matematik, Danmarks Pædagogiske Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 2011
Suppleringsuddannelse, Danmarks Pædagogiske Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 2005
Dansk og matematik, Ribe Lærerseminarium
aug. 1994 → jun. 1998
Dimissionsdato: 16 jun. 1998
Ansættelser
Ekstern lektor, Danmarks Pædagogiske Universitet
1 aug. 2015 → 30 jun. 2016
Adjunkt, Professionshøjskolen UCC
1 aug. 2008 → 30 jun. 2012
Lærer, Mariendal Friskole
1 feb. 2001 → 30 jul. 2004
Lærer, Fourfeldtskolen, Esbjerg
1 aug. 1999 → 30 jul. 2001
Sproglærer, Menntaskolinn vid Sund
1999
Lærer, Kanyakumari Public School
1998
Lærer, Esbjerg Ungdomsskole
1996 → 2001
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Levedygtige lektionsstudier på læreruddannelsen
Østergaard, C. H. (Projektleder) & Honoré, I. R. (Projektleder)
01/09/23 → 01/12/28
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Lærerstuderendes forståelse af digitale dannelse og teknologiforståelse
Slot, M. F. (Projektleder), Østergaard, C. H. (Projektdeltager), Minuz, E. (Projektdeltager), Dissing Møller, L. (Projektdeltager), Havsager, P. S. (Projektdeltager) & Winkler, S. O. (Projektdeltager)
01/08/23 → 01/01/27
Projekter: Projekt › Forskning
-
Ny SeSam i Matematik
Østergaard, C. H. (Projektleder), Færch, J. V. (Projektleder), Malm, S. G. (Projektdeltager), Havsager, P. S. (Projektleder), Schewitsch, P. S. (Projektleder) & Cosan, D. D. (Projektdeltager)
01/01/23 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
-
Didactical design – Study and Research Paths for Statistical Literacy (PhD project)
Østergaard, C. H. (Projektleder)
01/01/19 → 26/05/23
Projekter: Projekt › Forskning
-
ASTE Løbende Synlige Lektionsstudier - 2017
Rasmussen, K. & Østergaard, C. H.
01/01/17 → 31/12/17
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Contradicting activity systems–learning from large-scale interventions that fail to change mathematics teaching practice as intended
Larsen, D. M., Østergaard, C. H. & Rasmussen, K., feb. 2024, I: Journal of Mathematics Teacher Education. 27, 1, s. 5-28 24 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Digital dannelse og anvendelse af teknologier på læreruddannelsen: En spørgeskemaundersøgelse om lærerstuderendes syn på digital dannelse, digitalisering i skolen og brug af kunstig intelligens
Slot, M. F., Minuz, E., Askitis, D., Havsager, P. S., Dissing Møller, L., Winkler, S. O. & Østergaard, C. H., 6 feb. 2024, Kbh.: Københavns Professionshøjskole. 16 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Formidling
Fil80 Downloads (Pure) -
An inquiry perspective on statistics in lower secondary school in Denmark and Japan–An elaboration and modelling of the anthropological theory of the didactic through two statistics classrooms
Østergaard, C. H., okt. 2022, I: European Journal of Science and Mathematics Education. 10, 4, s. 529-546 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Sustainable lesson study and paradidactic infrastructure: the case of Denmark
Østergaard, C. H. & Winsløw, C., 2021, I: Hiroshima Journal of Mathematics Education. 14, s. 1-15 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Learning to teach to reason: Reasoning and proving in mathematics teacher education.
Skott, J., Larsen, D. M. & Østergaard, C. H., 2020, Professional Development and Knowledge of Mathematics Teachers. Zehetmeier, S., Potari, D. & Ribeiro, M. (red.). Routledge, s. 44-61 18 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Østergaard, C. H. (Oplægsholder) & Larsen, D. M. (Oplægsholder)
10 jul. 2023 → 14 jul. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8)
Larsen, D. M. (Oplægsholder), Østergaard, C. H. (Oplægsholder) & Skott, J. (Deltager)
6 feb. 2013 → 10 feb. 2013Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Larsen, D. M. (Oplægsholder) & Østergaard, C. H. (Oplægsholder)
6 feb. 2019 → 10 feb. 2019Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
International Association for Statistical Education, Satellite Conferences
Østergaard, C. H. (Oplægsholder)
13 aug. 2019 → 16 aug. 2019Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
International Conference on Teaching Statistics
Østergaard, C. H. (Oplægsholder) & Larsen, D. M. (Oplægsholder)
11 sep. 2022 → 16 sep. 2022Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference