Projekter pr. år
Personlig profil
Arbejdsområder
Ansat som lektor og forsker på Pædagoguddannelsen, på Københavns Professionshøjskole. Varetager undervisning på uddannelsens grundfaglighed del 1 og 2 og er tilknyttet forskning og udviklingsafdelingen ved Institut for pædagoguddannelse.
Forsknings- og udviklingsområder
Primære forskningsområde er skole- og dagtilbudsområdet, med fokus på ledelse, data og kvalitet.
Kompetencer
Sprog:
Engelsk: Flydende, mundtligt og skriftligt.
Svensk/norsk: Solid forståelse af begge sprog, mundtligt og skriftligt
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Forsker, Ph.d., Affektive ’omsætninger’ af data – et studie af skoleledere og deres arbejde med at fremme kvalitet ved brug af data, Aarhus Universitet
Dimissionsdato: 25 feb. 2022
Cand.mag. i Pædagogik, Klare Mål - en diskursanalyse af folkeskolens klare mål, Københavns Universitet
1 sep. 1996 → 3 jan. 2003
Dimissionsdato: 3 jan. 2003
BA i Pædagogik, Københavns Universitet
1996 → jun. 1999
HH, Niels Brock
1994 → jun. 1995
Student, Holte Gymnasium
1990 → jun. 1993
Ansættelser
Lektor, Københavns Professionshøjskole
2019 → …
Adjunkt, Professionshøjskolen UCC
2005 → 2018
Forskningsassistent, Aarhus Universitet
feb. 2003 → mar. 2005
Undervisningsassistent, Københavns Universitet
sep. 2001 → maj 2002
Emneord
- evaluering
- ledelse
- blended learning
- Uddannelse, professioner og erhverv
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Tilsynspraksisser på dagtilbudsområdet
Nørgaard, C. (Projektleder), Fabricius-Bjerre, S. E. (Projektdeltager) & Winther, J. C. (Projektdeltager)
01/10/24 → 01/05/25
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
The Affective Overflow of Putting Data to Work - A Study of School Leaders and their Affective Appropriation of Data Instructed to Promote Quality in Education
Nørgaard, C. (Projektleder)
01/03/17 → 14/12/21
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
School leadership prompted by data and affect
Nørgaard, C. (Projektleder) & Vaaben, N. K. (Projektdeltager)
01/02/17 → 01/02/20
Projekter: Projekt › Forskning
-
Medlem af evalueringsudvalg på PU
Jørgensen, M. (Projektdeltager), Jacobsen, A. W. (Projektdeltager), Nørgaard, C. (Projektdeltager), Lindhardsen, J. (Projektdeltager) & Hansen, H. K. (Projektleder)
01/04/16 → 30/04/17
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Det digitale væksthus: E-læring og netbaseret undervisning
Hansen, S. K. (Projektdeltager), Vang, H. T. (Projektdeltager), Behrens, T. S. (Projektdeltager), Leutert, R. (Projektdeltager), Nørgaard, C. (Projektdeltager), Christensen, L. (Projektdeltager) & Mundt, I. M. (Projektdeltager)
01/05/15 → 25/11/22
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Publikation
-
Making sense of municipal supervision
Nørgaard, C., 5 mar. 2025.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning
Fil5 Downloads (Pure) -
Faglig ledelse handler også om organisering af arbejdstid: Skemalægning bør betragtes som en central del af det at bedrive faglig ledelse
Nørgaard, C., Winther, J. & Elvius, M., dec. 2024, I: Pædagogisk extrakt. Nr. 25, s. 36-39 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
Åben adgang -
Affektive ’omsætninger’ af data – et studie af skoleledere og deres arbejde med at fremme kvalitet ved brug af data
Nørgaard, C., dec. 2022, I: Tidsskrift for professionsstudier. 18, 35, s. 132-134 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
The Affective Overflow of Putting Data to Work: a Study of School Leaders and their Affective Appropriation of Data Instructed to Promote Quality in Education
Nørgaard, C., 2022, Kbh.: Aarhus Universitet. 213 s.Bidragets oversatte titel :Affektive ’omsætninger’ af data: et studie af skoleledere og deres arbejde med at fremme kvalitet ved brug af data Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Ph.d. afhandling › Forskning › peer review
Åben adgang3665 Downloads (Pure) -
Standards as epistemological practice: A study of how Danish school leaders use assessment findings in the development of leadership practice
Hornskov, S., Nørgaard, C. & Hansen, P., 2 jan. 2019, I: Nordic Journal of Studies in Educational Policy. 5, 1, s. 19-29 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang
Priser
-
Dipliomuddannelsernes fællesfaglige modul: 73516 Evaluering i organisationer
Nørgaard, C. (Deltager)
10 aug. 2007 → 25 jan. 2008Aktivitet: Rådgivning - typer › Kursusvirksomhed
-
ECER 2016
Nørgaard, C. (Oplægsholder)
26 aug. 2016Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
NERA 2018
Nørgaard, C. (Deltager)
mar. 2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
Fil -
NERA 2019
Nørgaard, C. (Deltager)
10 mar. 2019Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
Fil -
NERA 2022
Nørgaard, C. (Deltager)
1 jun. 2022Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
Presse/medier
-
Et spørgeskema manglede forklaring og skabte bekymring blandt Camilla og kollegerne
15/03/24
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Professionshøjskoler har udbetalt over en million efter tvist om løn under ph. d.
Madsen, T. D., Christensen, K. S. & Nørgaard, C.
31/03/22 → 01/04/22
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie