Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Uddannelsesleder på Laborantuddannelsen. Uddannet cand. scient. og master i naturfagsdidaktik. Jeg har mange års erfaring i undervisningssektoren bl.a. fra Bioanalytikeruddannelsen, tværprofessionelle forløb på KP og som international gymnasielærer i kemi og biologi. Desuden har jeg erfaring med bestyrelsesarbejde fra KPs bestyrelse, med samarbejdsoranisationen fra min tid som tillidsrepræsentant.
Forskningsleder på Institut for Teknologiske Uddannelser (Laborant-, Bioanalytiker- og Radiografuddannelsen). Dialog med eksterne samarbejdspartnere fra industri og hospitalslaboratorier vedr. samarbejdsaftaler om forsknings- og udviklingsprojekter relateret til "Sundhed og Teknologi". Tæt samarbejde med instituttets docenter og forskningsaktive underviserer bl.a. med fokus på involvering af studerende i FoU projekter.
Forskningsinteresser
"Sundhed og Teknologi" er nøgleord i forskningsprogrammet på Institut for Teknologiske uddannelse. Vi har en lang tradition for virksomhedssamarbejder, hvor vi på KP ScienceLab kan udvikle fleksible og innovatiove analysemetoder i samarbejde med virksomheder med fokus på løsninger, der på sigt kan forbedre sundheden. Ligeledes har vi mange års erfaring med tætte samarbejder med hospitalslaboratorier indefor bl.a. klinisk biokemi, patologi, genetik og nuklearmedicin, hvor forskere og bachelorstuderende fra instituttet indgår i tæt samarbejde med klinisk praksis om forsknings- og udviklingsprojekter herunder bla. at generere og analysere data.
Forsknings- og udviklingsområder
Jeg er særligt optaget af peer feedback og didaktik, har skrevet lærerbøger om tværprofessionelt samarbejder og peer feedback. Er medlem af Dansk Universitetspædagogisk Netværk DUN. Har deltaget i en række videnskabelige konferencer nationalt og internationalt.
Kompetencer
Kompetencegivende kurser:
Uddannelsesbetegnelse: Pain Interprofessional Curriculum Design
Uddannelsesinstitution: University of Toronto
Land: Canada
Antal dage: 3.0
Afslutningsdato: 14/11/2014
Uddannelsesbetegnelse: IPLS facilitatoruddannelsen
Uddannelsesinstitution: Region Hovedstaden
Land: Danmark
Antal dage: 7.0
Afslutningsdato: 5/12/2015
Uddannelsesbetegnelse: Sundhedsinnovation og entreprenørskab i undervisningen
Uddannelsesinstitution: Professionshøjskolen Metropol og Copenhagen Health Innovation
Land: Danmark
Antal dage: 3.0
Afslutningsdato: 7/12/2016
Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Master i naturfagenes didaktik, Aarhus Universitet
Dimissionsdato: 11 okt. 2010
Voksenunderviseruddannelsen, CVU Vest
Dimissionsdato: 27 jun. 2007
Cand. scient. molekylær og cellebiologi, Syddansk Universitet
Dimissionsdato: 2 nov. 1997
Ansættelser
IB eksaminator i biologi, International Baccalaureate, IB Global Centre
9 apr. 2019 → …
Underviser, Western Academy Beijing
1 aug. 2011 → 31 jul. 2014
Forskningsassistent og ph.d. studerende, Rigshospitalet
5 nov. 1997 → 31 aug. 2000
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Undersøgelse af peer feedback i tværprofessionelle uddannelsesforløb
Jacobsen, D. (Projektleder) & Ellegaard, M. (Projektleder)
03/01/22 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Lighed i personlig sundhed ved selvmonitorering af data
Nielsen, L. K. (Projektleder), Hansen, H. (Projektdeltager), Jacobsen, D. (Projektdeltager), Smith, J. (Projektdeltager), Heiberg, T. (Projektdeltager), Thomasen, I. N. (Projektdeltager), Madsen, K. V. (Projektdeltager), Vigsnæs, L. K. (Projektdeltager), Larsen, J. M. (Projektdeltager), Ellegaard, M. (Projektdeltager), Krintel, L. R. (Projektdeltager), Bentzen, H. F. B. (Projektdeltager), Markussen, P. (Projektdeltager), Carlson, M. (Projektleder), Pyndt, S. (Projektdeltager), Lydike, P. (Projektleder), Dahm, C. L. (Projektdeltager), Warthoe , P. (Projektdeltager), Højlund-Nielsen, E. (Projektdeltager), Høgdall, D. (Projektdeltager), Schou , L. H. (Projektdeltager), Phanareth, K. (Projektdeltager), Purreskov , G. (Projektdeltager), Svendsen, W. (Projektdeltager), Polke-Pedersen, S. (Projektdeltager), Kjær, A. L. (Projektdeltager), Larsen, M. L. (Projektdeltager), Storgaard, A. S. (Projektdeltager), Holch Kristensen, B. (Projektleder), Christensen, M. (Projektleder), O’Neill , S. (Projektdeltager) & Boesen , M. (Projektdeltager)
01/11/22 → 22/12/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Fagligt samarbejde i sundhedssektoren. Grundbog i sygepleje
Jacobsen, D. (Projektleder) & Høgsgaard, D. (Projektleder)
27/08/20 → 22/05/22
Projekter: Projekt › Andet
-
Peer feedback - hvorfor og hvordan? En håndbog til professionsbachelorstuderende
Jacobsen, D. (Projektleder) & Rienecker, L. (Projektleder)
01/09/19 → 11/01/21
Projekter: Projekt › Andet
-
Tværprofessionelle studiegrupper. En håndbog
Jacobsen, D. (Projektleder)
01/09/18 → 27/08/20
Projekter: Projekt › Andet
-
Peer feedback as a professional competence: Students’ experiences of practicing feedback literacy in cross-professional settings.
Ellegaard, M., Jacobsen, D. & Johannsen, B. F., 19 sep. 2024.Bidragets oversatte titel :Peer feedback som professionskompetence Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
-
Peer feedback as a professional competence: Students’ experiences of practicing feedback literacy in professional settings.
Ellegaard, M., Johannsen, B. F. & Jacobsen, D., 6 jun. 2024, Book of Abstracts: ICED24 Kenya. Nairobi: United States International University Africa, s. 71 1 s.Bidragets oversatte titel :Peer feedback som professionskompetence Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Abstrakt i proceeding › peer review
Åben adgang -
Hvad er brugbar peer feedback – set fra de studerendes side
Lorenzen, H., Jacobsen, D. & Ellegaard, M., 24 maj 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Peer feedback som en praksiskompetence: Peer feedback er en praksiskompetence, som kan tilegnes i tværfaglige læringsmiljøer, hvor der er fokus på både at give og modtage feedback. Peer feedback kan påvirke relationer og læringsmiljøer.
Jacobsen, D. & Ellegaard, M., 24 maj 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
-
Udvikling af sammenhæng i peer feedback aktiviteter
Ellegaard, M., Jacobsen, D., Mol, U. T., Smith, J., Voigt, C. T., Gundelach, L. & Thomasen, I. N., 25 maj 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Formidling
-
2nd International Meeting on Cell-Free DNA
Jacobsen, D. (Deltager)
28 maj 2015 → 29 maj 2015Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
3rd International Meeting on Cell-Free DNA
Jacobsen, D. (Deltager)
5 apr. 2017 → 6 apr. 2017Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Biomedicin og bioanalytisk fortolkning - klinisk immunologi: Generel molekylærbiologi
Jacobsen, D. (Underviser)
2016 → …Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
-
CHIs Netværk for sundhedsinnovativ undervisning
Jacobsen, D. (Oplægsholder)
30 aug. 2017Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Dansk Magisterforening (Ekstern organisation)
Jacobsen, D. (Tillidsrepræsentant)
2015 → 2018Aktivitet: Medlemsskab - typer › Fagorganisation
Presse/medier
-
PRM / Jesper Fisker fortsætter som formand for Københavns Professionshøjskole
Jacobsen, D. & Vang, H. T.
20/05/22
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Link til webinar om peerfeedback på videregående uddannelser
18/06/21
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-