• 11
    Citationer
20142022

Publikationer pr. år

Personlig profil

Præsentation

Naturfagsdidaktiker med hovedinteresse indenfor forskningsfeltet "sammenhæng i undervisning og uddannelse"; indenfor en enkelt lektion, på langs af forløb, på tværs af moduler, naturfag, årgange, i forbindelse med skole-virksomhedssamarbejde ect.

Forsker også i kompetenceudviklingsdesignets betydning for læreres udbytte (continous professional development).   

Designer forløb til og underviser i og om undervisningsfaget biologi og naturfagenes didaktik på læreruddannelsen samt i efter-/videreuddannelsesregi - herunder i og om tværfaglig naturfagsundervisning.

Medudvikler af og deltager i programledelsen af Copenhagen Honours College (CHC) med ansvar for LU-undervisernes løbende kompetenceudvikling; underviser og vejleder CHC-studerende.

Forsknings- og udviklingsområder

  • naturfagsdidaktik
  • sammenhæng i undervisning og uddannelse
  • artefakter som mediatorer for faglige dialoger
  • teknologiunderstøttet undervisning
  • inddragelse af eksterne læringsmiljøer
  • læreres professionsudøvelse
  • kompetenceudvikling (CPD) af lærere/naturfagslærerteams/læreruddannere
  • honoursdidaktik

Kompetencer

Fundraising: Professionel

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d., Københavns Universitet

Dimissionsdato: 1 jun. 2000

Cand. scient. , Københavns Universitet

Dimissionsdato: 1 dec. 1995

Emneord

  • skoleudvikling
  • naturfagsteams
  • skole
  • folkeskolen
  • naturfag
  • lærere
  • kompetenceudvikling
  • læseplaner
  • undervisningsteknologi
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • IT didaktik
  • blended learning
  • Flipped Learning

Fingeraftryk

Fingeraftryk genereres automatisk ud fra videnskabelige udgivelser, hvor de skaber et indeks med vægtede emneord for hver enkelt forsker.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller