Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Hilde Ulvseth er uddannet cand. pæd. i pædagogisk sociologi fra Aarhus universitet, DPU.
Hilde Ulvseth har forskningserfaring inden for kvalitativ samt mixed methods forskning. Hendes forskning er hovedsagligt fokuseret inden for grundskoleområdet, hvor de primære temaer er inklusion/eksklusion, engagement, motivation, elevers trivsel, elevinddragelse, undervisningsdifferentiering og specialpædagogik.
Hilde Ulvseth forsvarede i februar 2020 sin ph.d.-afhandling "Engagerende undervisning - set i et elevperspektiv". Hun har skrevet sin ph.d.-afhandling i et samarbejde mellem Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet og Københavns Professionshøjskole. Undersøgelsen har et mixed methods design med udgangspunkt i elevperspektivet. Afhandlingen fokuserer på engagerende undervisning og forsøger samtidig at nuancere forståelsen af elevers deltagelse og engagement.
Hilde har undervisningserfaring inden for (special)pædagogik, pædagogisk sociologi og didaktik. Hun har undervist og vejledt henholdsvis lærer-, kandidat- og masterstuderende. Nu underviser hun på pædagoguddannelsen særligt inden for social- og specialspecialiseringen.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Danmarks Pædagogiske Universitet
Dimissionsdato: 1 dec. 2010
Højvangseminariet
Dimissionsdato: 29 feb. 2008
Ansættelser
Videnskabelig assistent, Danmarks Pædagogiske Universitet
2018 → 2019
Ph.d.-studerende, Danmarks Pædagogiske Universitet
2014 → 2018
Videnskabelig assistent, Danmarks Pædagogiske Universitet
2011 → 2013
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
RCT SYKL: SUPPORT WITHIN REACH – AN EFFECT STUDY OF SYSTEMATIZED RECIPROCAL PEER TUTORING IN MATHEMATICS
Schmidt, M. C. S. (Projektleder), Falkenberg, L. L. (Projektdeltager), Overgaard, S. (Projektdeltager), Ulvseth, H. (Projektdeltager), Thygesen, S. (Projektdeltager), Rasch, S. K. (Projektdeltager), Eickhoff, N. K. (Projektdeltager), Mortensen, U. C. (Projektdeltager) & Lundgaard Poulsen, T. (Projektdeltager)
01/08/24 → 31/12/28
Projekter: Projekt › Forskning
-
Undersøgelse af kommuners omstillingsproces til øget inklusion i Folkeskolen
Egelund, N. (Projektleder), Tetler, S. (Projektdeltager), Hedegaard-Sørensen, L. (Projektdeltager), Ulvseth, H. (Projektdeltager), Dyssegaard, C. B. (Projektdeltager) & Jensen, C. R. (Projektdeltager)
Projekter: Projekt › Andet
-
Engagerende undervisning - set i et elevperspektiv
Ulvseth, H. (Projektleder)
Projekter: Projekt › Forskning
-
Udviklingsprojekt om kvalitet i undervisning på specialskoler
Tetler, S. (Projektleder), Ulvseth, H. (Projektdeltager), Hedegaard-Sørensen, L. (Projektdeltager) & Jensen, C. R. (Projektleder)
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Inkludering af alle elevers stemmer i læringsfællesskabet
Jørgensen, C. (Projektdeltager), Ulvseth, H. (Projektleder) & Tetler, S. (Projektdeltager)
Projekter: Projekt › Andet
-
Rapport: Forskningsprojektet Tandem-SYKL: Tandem-SYKL – når samtalen fremmer forståelsen. En undersøgelse af SYstematiseret KLassekammerathjælp i matematik og natur/teknologi
Schmidt, M. C. S., Overgaard, S. & Ulvseth, H., 2023, Kbh. : Københavns Professionshøjskole. 28 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning
Åben adgangFil73 Downloads (Pure) -
Systematiseret klassekammerathjælp i natur/teknologi: en materiel-dialogisk tilgang
Andersen, M. F., Falkenberg, L. L., Thygesen, S., Ulvseth, H. & Schmidt, M. C. S., 2023, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2023, 2, s. 8-28 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Effects of reciprocal peer tutoring on students' engagement and social relationships
Ulvseth, H., Tiftikci, N. & Storm-Andersen, M., 1 jun. 2022.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Formidling
-
Lytning er mere end den halve dialog
Schmidt, M. C. S., Thygesen, S. & Ulvseth, H., 2 nov. 2022, Monitormedier.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
Når SYKL virker engagerende - set fra et elevperspektiv
Ulvseth, H. & Tiftikci, N., 1 nov. 2022, "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå det selv": Om undersøgende samtaler i makkerpar. Schmidt, M. C. S. & Thygesen, S. (red.). Københavns Professionshøjskole, s. 51-60 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Åben adgang
-
Australian Association for Research in Education (AARE) and the New Zealand Association for Research in Education (NZARE) 2014 Conference
Ulvseth, H. (Deltager)
30 nov. 2014 → 4 dec. 2014Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
ECER 2014
Ulvseth, H. (Oplægsholder)
1 sep. 2014 → 5 sep. 2014Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
NERA 2015
Ulvseth, H. (Oplægsholder)
4 mar. 2015 → 6 mar. 2015Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
NERA 2016
Ulvseth, H. (Oplægsholder)
9 mar. 2016 → 11 mar. 2016Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
NERA 2022
Ulvseth, H. (Oplægsholder)
1 jun. 2022 → 3 jun. 2022Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
Presse/medier
-
Forskere: Den fysiske nødundervisning blev solgt for dårligt
Schmidt, M. C. S. & Ulvseth, H.
17/09/21
1 element af Mediedækning
Presse/medie