Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Lærer- og videreuddannelse
Jeg har mange års erfaring med at undervise på læreruddannelse i undervisningsfaget matematik 1.-10. klassetrin samt i praktik og bachelor. Jeg er optaget af at undervisningen, der udvikler de studerendes didaktiske refleksioner og handlemuligheder i praksis. Det sker bl.a. ved tæt samarbejde med skolen gennem praktik og løbende lektionsstudier på uddannelsen.
Jeg har stor erfaring med udviklingsforløb der understøtter matematiklærernes samarbejde og udvikling af undersøgende matematikundervisning. På videreuddannelsen har jeg igennem flere år uddannet lærere til at undervise voksne i matematik på forberedende voksenundervisning (FVU).
Udviklings- og forskningsarbejde (FoU)
Igennem deltagelse I forsknings- og udviklingsprojekter har jeg undersøgt og bidraget med viden om centrale temaer inden for matematikkens didaktik fx omhandlende undersøgende matematikundervisning, (indskolings)elevers matematiske ræsonnementer, udvikling af lærersamarbejde og lærers professionelle udvikling herunder induktion for nye lærere. Jeg er optaget af projekter og forskning som er tæt koblet til skolens praksis.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Didaktik med særlig henblik på matematik, Didaktik med særlig henblik på matematik, Danmarks Pædagogiske Universitet
2011 → 2015
Dimissionsdato: 15 sep. 2015
Praktikcertificering, Professionshøjskolen UCC
… → 29 maj 2017
Læreruddannelse, Linjefag i matematik, idræt, fysik/kemi, dansk
2003 → 2007
Ansættelser
Lektor, Københavns Professionshøjskole
30 sep. 2019 → …
Adjunkt, Københavns Professionshøjskole
1 mar. 2018 → 30 sep. 2019
Adjunkt, Professionshøjskolen UCC
1 aug. 2014 → 1 mar. 2018
Folkeskolelærer, Utterslev skole
1 aug. 2007 → 1 aug. 2014
Emneord
- folkeskolen
- Nye lærere
- Induktion
- Lektionsstudier
- matematik
- Undersøgende matematikundervisning
- Ræsonnementer
- didaktik
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Uddannelsesstillinger: Gode overgange mellem læreruddannelse og lærerjobbet
Böwadt, P. R. (Projektleder), Kaas, L. A. (Projektleder) & Honoré, I. R. (Projektleder)
01/08/24 → 31/07/26
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Levedygtige lektionsstudier på læreruddannelsen
Østergaard, C. H. (Projektleder) & Honoré, I. R. (Projektleder)
01/09/23 → 01/12/28
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Sammenhæng gennem Undersøgende Matematikundervisning
Blomhøj, M. (Projektleder), Honoré, I. R. (Projektdeltager), Falkenberg, L. L. (Projektdeltager) & Freil, O. (Projektdeltager)
01/08/23 → 31/07/26
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
NYMAT - følgeforskning
Honoré, I. R. (Projektleder) & Falkenberg, L. L. (Projektleder)
01/08/22 → 01/08/24
Projekter: Projekt › Forskning
-
NYMAT – styrket motivation og læring gennem undersøgende matematik
Jørgensen, L. D. (Projektleder), Honoré, I. R. (Projektdeltager), Falkenberg, L. L. (Projektdeltager), Thomsen, M. (Projektdeltager) & Storm-Andersen, M. (Projektdeltager)
01/04/22 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Student reasoning when engaging in a strategy game
Højbjerg, K., Bundgaard, M. A. & Honoré, I. R., 2025, (Accepteret/In press).Bidragets oversatte titel :Elevers ræsonnementer når de spiller et strategispil Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Hvordan kan du vide det? Indskolingselevers beviser og ræsonnementer
Højbjerg, K., Skott, C. K., Honoré, I. R., Bundgaard, M. A. & Overgaard, S., 6 mar. 2024, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2024, 1, s. 7-26 20 s., 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Utilizing a three-phased didactical model for the implementation of inquiry-based mathematics teaching in two Danish primary and lower secondary schools
Honoré, I. R., Falkenberg, L. L. & Schewitsch, P. S., 4 jun. 2024.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
-
Når indskolingselever ræsonnerer
Redder Honoré, I., Bundgaard, M. A. & Christensen, K. H., apr. 2022, I: Matematik. 2022, 2, s. 4-8 5 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
New mathematics teachers’ learning when participating in induction on mathematics education: A case study of two lower secondary teachers
Skott, C. K., Falkenberg, L. L. & Redder Honoré, I., 2021, I: NOMAD nordic studies in mathematics education. 26, 3-4, s. 71-90 19 s.Bidragets oversatte titel :Nye matematiklæreres læring igennem deltagelse i et induktionsforløb om matematikkens didaktik. Et casestudie af to udskolingslærere Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Aktiviteter
- 3 Konference
-
ECER 2019
Skott, C. K. (Oplægsholder), Redder Honoré, I. (Oplægsholder) & Falkenberg, L. L. (Oplægsholder)
3 sep. 2019 → 6 sep. 2019Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
NORMA 17
Falkenberg, L. L. (Oplægsholder) & Redder Honoré, I. (Oplægsholder)
31 maj 2017 → 2 jun. 2017Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
The Tenth Nordic Conference on Mathematics Education
Falkenberg, L. L. (Oplægsholder), Schewitsch, P. S. (Oplægsholder) & Honoré, I. R. (Oplægsholder)
4 jun. 2024 → 7 jun. 2024Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference