Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Jette Aabo Frydendahl er specialkonsulent i Future Classroom Lab, CFU, Institut for Didaktik og Digitalisering på Københavns Professionshøjskole. Hun har siden 2005 arbejdet med efteruddannelsesaktiviteter samt internationale, nationale og kommunale konsulent, forsknings- og udviklingsopgaver indenfor læring, didaktik, digitalisering på skoleområdet. Hun har arbejdet med design af efteruddannelsesformater ud fra en helhedsorienteret og samarbejdsbaseret tilgang til skoleudvikling.
Jette har gennem de sidste 20 år opbygget en solid erfaring med at udvikle, gennemføre og projektstyre projekter indenfor skoleområdet. De seneste 5 år har hun været organiseret i Future Classroom Lab, hvor hun arbejder med projektudvikling og ledelse i partnerskab med professionshøjskoler, universiteter, folkeskoler og fonde.
Jette har derudover været tilknyttet forskellige forskningsprogrammer indenfor læring og it, hvor hun har arbejdet med forskning og projekter, der søger at udvikle og understøtte anvendelse af teknologier i pædagogisk praksis målrettet meningsfuld, undersøgende, skabende og inkluderende læringsmiljøer i grundskolen. Hun har ligeledes deltaget i forsknings- og udviklingsmiljøer omkring teknologiforståelse som faglighed i grundskolen.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Cand it i Design, Kommunikation og Medier, Kandidat, IT-Universitetet i København
2002 → 2004
Dimissionsdato: 22 jun. 2004
Lærer, professionsbachelor
1997 → 2001
Dimissionsdato: 28 jun. 2001
Ansættelser
Lektor, VIA University College
2011 → 2020
Adjunkt, VIA University College
2004 → 2011
Emneord
- Børn og unge
- Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
- Læring, pædagogik og undervisning
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Æstetik, design og medier
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
SkoleGPT Science
Frydendahl, J. A. (Projektleder), Exner, M. (Projektdeltager), Laursen, J. D. (Projektdeltager), Nielsen, A. V. (Projektdeltager) & Binggeli, A. (Projektdeltager)
01/01/25 → 30/06/27
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Legende tilgange til udvikling af Danmarks Tekniske Museum
Mikkelsen, K. (Projektleder), Frydendahl, J. A. (Projektdeltager) & Sørensen, L. (Projektdeltager)
01/12/23 → 28/02/25
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Videnscenter for digital teknologiforståelse
Andersen, L. B. (Projektleder), Nielsen, C. B. (Projektleder), Müller, M. B. (Projektleder), Frydendahl, J. A. (Projektleder), Slot, M. F. (Projektleder), Dissing Møller, L. (Projektleder), Schrøder, V. (Projektleder), Dyrendom, K. (Projektleder), Jensen, J. J. (Projektleder), Rehder, M. M. (Projektleder) & Exner, M. (Projektleder)
01/08/23 → 01/08/28
Projekter: Projekt › Forskning
-
AGILE EDU
Schrøder, V. (Projektleder), Frydendahl, J. A. (Projektdeltager), Sørensen, L. (Projektdeltager), Laursen, J. D. (Projektdeltager) & Rehder, M. M. (Projektdeltager)
01/01/23 → 31/12/25
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Digital Learning through Play
Frydendahl, J. A. (Projektleder), Dissing Møller, L. (Projektdeltager), Dyrendom, K. (Projektdeltager), Müller, M. B. (Projektdeltager), Broe, R. C. (Projektdeltager), Sørensen, L. (Projektdeltager), Mortensen, D. H. (Projektdeltager), Exner, M. (Projektdeltager), Søgaard, P. (Projektleder), Kristensen, R. S. T. (Projektdeltager), Kristensen, B. T. (Projektdeltager), Dahl, U. P. (Projektdeltager) & Christensen, B. R. (Projektdeltager)
01/01/22 → 01/05/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Publikation
-
Facilitering af stemte rum for skoleudvikling
Sørensen, L. & Frydendahl, J. A., 24 okt. 2024, I: Unge Pædagoger. 85, 3, s. 35 - 43 9 s., 4.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Makerspace for alle – inkluderende læringsmiljøer på specialskoler
Frydendahl, J. A., Dyrendom, K., Rehder, M. M. & Møller, T. E., 2024, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 61, 1, s. 42-51 9 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Sådan kan du opbygge kapacitet og lede en ny faglighed
Frydendahl, J. A., Klausen, M. T. & Mikkelsen, K., 15 feb. 2022, I: Plenum. 1, s. 60-63 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning
Åben adgang -
Ledelse af Teknologiforståelse, hvad leder vi efter?
Frydendahl, J. A. & Klausen, M. T., 15 okt. 2021, 2 s. Folkeskolen.dk.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgang -
Når indskolingen går online: et pædagogisk didaktisk perspektiv
Frydendahl, J. A., Dyrendom, K., Klausen, M. T., Søgaard, P., von Sehested, M., Exner, M. & Müller, M. B., 15 feb. 2021, 6 s. CFU Københavns Professionshøjskole.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
Nyt videnscenter for digital teknologiforståelse - sådan kommer vi videre
Andersen, L. B. (Oplægsholder) & Frydendahl, J. A. (Oplægsholder)
9 nov. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Unge Pædagoger (Tidsskrift)
Schrøder, V. (Redaktionsgruppemedlem), Frydendahl, J. A. (Redaktionsgruppemedlem), Dissing Møller, L. (Redaktionsgruppemedlem), Dyrendom, K. (Redaktionsgruppemedlem) & Sørensen, L. (Redaktionsgruppemedlem)
nov. 2024Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Reviewer/redaktør af tidsskrift
Presse/medier
-
Digital teknologiforståelse, - ledelse af en ny faglighed i folkeskolen
Mikkelsen, K., Frydendahl, J. A. & Klausen, M. T.
29/01/24
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Hvad med eleverne? Hvad oplever det i et makerspace?
Mikkelsen, K. & Frydendahl, J. A.
15/09/22
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Hvordan underviser vi i et makerspace?
Mikkelsen, K. & Frydendahl, J. A.
01/06/22
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Hvad siger lærerne et makerspace er og kan?
Mikkelsen, K. & Frydendahl, J. A.
28/04/22
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Sådan kan du opbygge kapacitet og lede en ny faglighed
Frydendahl, J. A., Mikkelsen, K. & Klausen, M. T.
09/02/22
1 element af Mediedækning
Presse/medie