Projekter pr. år
Personlig profil
Arbejdsområder
Primære arbejdsområder:
Undervisning i tysk.
Bachelorvejleder i tysk.
Efter-videreuddannelse af folkeskolelærere (tysk).
F&U projekt: De 17 verdenmål i fremmedsprogsundervisningen.
F&U projekt: Ordforrådslæring i fremmedsprog i en meningsfuld kommunikativ kontekst - med fokus på tasks og chunks
Øvrige arbejdsområder:
Medlem af den nationale faggruppe i tysk.
Medlem af Sprogkonsortiet - samarbejde ml. KP og KU.
Medlem af UVM's faggruppe i tysk.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Master i fremmedsprogspædagogik, Københavns Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 2014
Cand.mag., Københavns Universitet
Dimissionsdato: 30 jun. 1999
Folkeskolelærer, Professionshøjskolen UCC
Dimissionsdato: 30 jun. 1989
Ansættelser
Lektor, Frederiksberg Seminarium
1999 → …
Underviser, St. Petri skole, København
1997 → 1998
Underviser, HF-centeret Efterslægten
1996 → 1997
Underviser, Celle og Hannover
1990 → 1996
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Meningsfuld undervisning
- Chunks som stillads for sproglig udvikling
- Task-baseret undervisning
-
Fremmedsprogene & FN’s Verdensmål for bæredygtig udvikling
Gregersen, A. S., von Holst-Pedersen, J., Svarstad, L., Revier, R. L., Watson, C. A. & Søgaard, K. E.
Projekter: Projekt › Forskning
-
Implementering af ny PD-uddannelsesretning 'Sprogfagsvejleder'
Thomsen, H., Gregersen, A. S. & von Holst-Pedersen, J.
25/10/21 → 01/07/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Motivation for fremmedsprog og FN's Verdensmål for bæredygtig udvikling. Et tværfagligt projekt, der udvikler elevernes sproglige og interkulturelle læring.
Svarstad, L., von Holst-Pedersen, J., Watson, C. A., Löbl, S. K. & Appel, H. A. H. B.
01/04/21 → 30/04/22
Projekter: Projekt › Forskning
-
Developing Early Foreign Language Learning and Teaching in the Nordic/Baltic Context
Søgaard, K. E., Gregersen, A. S., Thomsen, H., Butzbach Andersen, N., Dahl Jensen, R., Lindschouw, J., von Holst-Pedersen, J., Bulajeva, T., Jakutaviciute Ricciardi, R., Arneson, I., Bjørke, C., Grønn, B., Lindeman, B., Sandvær, A., Speitz, H., Enever, J., Härgestam, M., Lindgren, E., Sandstom, K., Rimmevik, S., Gregersen, A., Daryai-Hansen, P. & Meidell Sigsgaard, A.
01/07/16 → 31/07/18
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Tidligere sprogstart - Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed
Gregersen, A. S., Søgaard, K. E., Bjerre, K., Ginman, M., Wulff, L., Revier, R. L., Dissing Møller, L., Dyrendom, K., Andersen, N., Henriksen, B., Lindschouw, J. J., Holmen, A., Albrechtsen, D., Meidell Sigsgaard, A., von Holst-Pedersen, J., Dimova, S., Löbl, S. K., Thomsen, H., Daryai-Hansen, P., Christensen, K. & Borg, S.
01/03/16 → 01/07/18
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Publikation
-
Bæredygtighed i sprogfagene - en Cyklus-Task-Chunks tilgang
Svarstad, L., von Holst-Pedersen, J. & Löbl, S. K., 29 jun. 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
CLIL og bæredygtighed i sprogfagene: En Cyklus-Task-Chunks tilgang
K. Svarstad, L. & von Holst-Pedersen, J., 1 dec. 2023, I: Nordic Journal of Language Teaching and Learning. Vol. 11, No 2Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
En Cyklus-Task-Chunks-tilgang: Lærer- og elevperspektiver
Holst-Pedersen, J. V., Svarstad, L. K. & Löbl, S. K., 1 jun. 2023, I: Sprogforum. 29, 76, s. 31-41 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Interkulturel og sproglig læring: en Cyklus-Task-Chunks-tilgang
Svarstad, L. K., Holst-Pedersen, J. V., Watson, C., Appel, H. A. H. B. & Löbl, S. K., 2023, I: Sprogforum. 29, 76, s. 15-30 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Wie viel Grammatik braucht der Mensch?
Holst-Pedersen, J. V., mar. 2022, I: Sproglæreren. 2022, 1, s. 26-28 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling