Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Karoline Søgaard har siden 2010 været ansat som underviser i faget engelsk ved læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole, siden 2014 som lektor. Hun blev cand. mag. i engelsk fra Københavns Universitet i 2007. I en årrække har Karoline Søgaard beskæftiget sig med tidlig sprogstart i engelsk. Hun har været tovholder for engelsk i projekt ’Tidligere sprogstart’ i årene 2015-2018 og var konsulent i projekt 'Play and Learn', som beskæftigede sig med implementeringen af engelsk i børnehaver og skolefritidsordninger i Gentofte Kommune. Hun har desuden deltaget i Erasmus+-projektet ’Teacher Well-Being and Diversity’.
I 2017 udgav hun bogen ’Let’s Get Started’, der handler om at bruge billedbøger i engelsk i indskolingen, sammen med sine kollegaer Susanne Jacobsen og Merete Olsen. I 2019 modtog Karoline Søgaard et ph.d.-stipendium i uddannelsesforskning. Hendes projekt, som afsluttes primo 2025 har titlen Udvikling af elevers interkulturelle kompetencer gennem brug af billedbøger –holdningsdimensionen i engelskundervisningen i indskolingen
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Engelsk, Cand.mag, Københavns Universitet
Dimissionsdato: 20 jun. 2007
Ansættelser
Gymnasielærer, Hillerød Tekniske Centralskole
1 aug. 2009 → 30 jun. 2010
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Engelskundervisning
- Interkulturel læring
- Dialogisk undervisning
- Billedbøger
- Billedbogsbaseret sprogundervisning
- Begynderundervisning
- Legende læring i engelsk
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
ICETEMP: Intercultural Citizenship Education through Teacher Education for the Mediation of Picturebooks
Søgaard, K. E. (Projektleder) & Svarstad, L. K. (Projektdeltager)
01/08/24 → 30/06/27
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Udvikling af elevers interkulturelle kompetencer gennem brug af billedbøger – holdningsdimensionen i engelskundervisningen i indskolingen
Søgaard, K. E. (Projektleder)
01/01/20 → 31/01/25
Projekter: Projekt › Forskning
-
Fremmedsprogene & FN’s Verdensmål for bæredygtig udvikling - pilotprojekt
Gregersen, A. S. (Projektleder), von Holst-Pedersen, J. (Projektdeltager), Svarstad, L. K. (Projektdeltager), Revier, R. L. (Projektdeltager), Watson, C. A. (Projektdeltager) & Søgaard, K. E. (Projektdeltager)
02/09/19 → 01/05/20
Projekter: Projekt › Forskning
-
Udviklingsprojekt på netbaseret læreruddannelse ved Københavns Professionsuddannelse
Faber, S. (Projektdeltager), Haugan, K. S. (Projektdeltager), Brink, E. T. (Projektdeltager), Mourier, I.-L. (Projektdeltager), Vittrup, B. H. L. (Projektdeltager), Schmidt, M. B. (Projektdeltager), Søgaard, K. E. (Projektdeltager) & Behrens, T. S. (Projektleder)
01/08/18 → 01/12/20
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
TWBD: Teacher Well Being and Diversity
Lam, S. (Projektleder), Vilien, K. S. (Projektdeltager), Søgaard, K. E. (Projektdeltager), Hansen, M. B. (Projektdeltager) & Daryai-Hansen, P. (Projektdeltager)
01/09/16 → 30/06/19
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Intercultural encounters through two picturebooks in the lower primary EFL classroom in Denmark
Søgaard, K., 31 dec. 2024, I: Language Teaching for Young Learners. 6, 2, s. 173-195 23 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Interkulturel læring for yngre elever: selektionskriterier til billedbøger i den tidlige engelskundervisning
Søgaard, K. E., 2024, (Accepteret/In press) I: Nordic Journal of Language Teaching and Learning.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Intercultural encounters through picturebooks in EFL-teaching with young learners
Søgaard, K. E., 2023, s. 115-116. 1 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
Åben adgang -
Stories: 1 Scrapbook
Søgaard, K. E., 2023, 72 s. København : Gyldendal.Publikation: Andet › Undervisningsmateriale
-
Stories: 1. Teacher's Guide
Søgaard, K. E., 2023, 208 s. København : Gyldendal.Publikation: Andet › Undervisningsmateriale
-
Bidrag til og kvalificering af notat/ forskningsoversigt
Søgaard, K. E. (Ekspert)
2021 → 2022Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Andet
-
Fagligt Udviklingsmøde i Sprog- og Kulturdidaktisk Satsning
Gregersen, A. S. (Arrangør), Søgaard, K. E. (Arrangør) & Aarøe, K. (Oplægsholder)
26 feb. 2025Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Workshop
Fil -
Fejring af Den Europæiske Sprogdag 2023
Gregersen, A. S. (Arrangør), Thomsen, H. (Arrangør), Watson, C. A. (Arrangør), Lauta, K. (Arrangør), Lam, S. (Arrangør), Pedersen, R. (Arrangør), Güleryüz, Ö. (Arrangør), von Holst-Pedersen, J. (Oplægsholder), Löbl, S. K. (Oplægsholder), Søgaard, K. E. (Oplægsholder) & Jalal, R. S. (Oplægsholder)
26 sep. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Workshop
Fil -
Medlem af testkommissionen for Folkeskolens Nationale Færdighedstest i engesk
Søgaard, K. E. (Ekspert)
2024 → …Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Andet
-
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Undervisningsministeriet (Ekstern organisation)
Søgaard, K. E. (Formand)
2024 → …Aktivitet: Medlemsskab - typer › Medlem af nationalt netværk
Presse/medier
-
Mange læremidler er stereotype: Ikke alle engelske børn spiser bacon
27/09/23
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Mangel på faguddannede lærere på ungdomsklasserne trods tidligere regerings mål
Rasch-Christensen, A. & Søgaard, K.
01/11/19
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
-
Der er længst mellem faguddannede lærere i de mindste klasser
Rasch-Christensen, A. & Søgaard, K.
01/11/19
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Ekspert: Tidlig sprogstart får flere børn med på engelsk-vognen
03/09/18
1 element af Mediedækning
Presse/medie