Intet billede af Karoline Emilie Søgaard
20122024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Præsentation

Karoline Søgaard har siden 2010 været ansat som underviser i faget engelsk ved læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole, siden 2014 som lektor. Hun blev cand. mag. i engelsk fra Københavns Universitet i 2007. I en årrække har Karoline Søgaard beskæftiget sig med tidlig sprogstart i engelsk. Hun har været tovholder for engelsk i projekt ’Tidligere sprogstart’ i årene 2015-2018 og var konsulent i projekt 'Play and Learn', som beskæftigede sig med implementeringen af engelsk i børnehaver og skolefritidsordninger i Gentofte Kommune. Hun har desuden deltaget i Erasmus+-projektet ’Teacher Well-Being and Diversity’.

I 2017 udgav hun bogen ’Let’s Get Started’, der handler om at bruge billedbøger i engelsk i indskolingen, sammen med sine kollegaer Susanne Jacobsen og Merete Olsen. I 2019 modtog Karoline Søgaard et ph.d.-stipendium i uddannelsesforskning. Hendes projekt, som afsluttes primo 2025 har titlen Udvikling af elevers interkulturelle kompetencer gennem brug af billedbøger –holdningsdimensionen i engelskundervisningen i indskolingen

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Engelsk, Cand.mag, Københavns Universitet

Dimissionsdato: 20 jun. 2007

Ansættelser

Gymnasielærer, Hillerød Tekniske Centralskole

1 aug. 200930 jun. 2010

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Engelskundervisning
  • Interkulturel læring
  • Dialogisk undervisning
  • Billedbøger
  • Billedbogsbaseret sprogundervisning
  • Begynderundervisning
  • Legende læring i engelsk

Fingeraftryk

Fingeraftryk genereres automatisk ud fra videnskabelige udgivelser, hvor de skaber et indeks med vægtede emneord for hver enkelt forsker.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller