Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Profil
I min forskning er jeg optaget af leg, spil, materialitet og teknologi i samarbejde og samskabelse mellem fagligheder, professioner og uddannelser - og deraf hvordan det påvirker, fremmer og udfordrer læreprocesser, deltagelse og relationer. I foråret 2023 indleverede jeg min ph.d.-afhandling om legende tværprofessionelle uddannelser, som omhandler, hvad der sprogligt og kollaborativt udfolder sig i og om legende tilgange til læring ('playful learning') mellem pædagoguddannelsen og læreruddannelsen. Ph.d.-afhandlingen er en del af Playful Learning Research Extension, som er et forskningsprogram på tværs af de danske professionshøjskoler, hvor jeg har været ansat på Pædagoguddannelsen Forskning og Udvikling ved Københavns Professionshøjskole og Afdeling for Uddannelsesvidenskab, DPU, Aarhus Universitet.
Jeg har en erhvervsbaggrund som projektkonsulent, gymnasielærer og it- og digitaliseringskonsulent, mens min uddannelsesmæssige baggrund er som cand.mag i Dansk med tilvalg i Film- og Medievidenskab (Københavns Universitet), Master i Ikt og Læring (Aalborg Universitet) samt Gymnasiepædagogikum (Syddansk Universitet). Mine forskningsinteresser kredser bredt om samarbejde og samskabelse i pædagogik og uddannelse med inspiration fra lege- og spilteori, designtænkning, dialogisk kommunikationsteori samt kreative og æstetiske processer.
#collaboration #co-creation #design-based research #play #technology #learning
Kontakt:
kimh@edu.au.dk
kimh@kp.dk
https://dk.linkedin.com/in/kimholflod
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Ikt of Læring, Master, Aalborg Universitetsforlag
2017 → 2019
Gymnasiepædagogikum, Syddansk Universitet
2014 → 2015
Dansk, cand.mag, Københavns Professionshøjskole
2008 → 2013
Ansættelser
Ph.d.-stipendiat, Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse
2020 → …
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Tværprofessionelt samarbejde
- Tværfagligt samarbejde
- Samskabelse
- Co-creation
- didaktik
- Didaktik og digitalisering
- Teori - praksis
- Relationer
- Designprocesser
- Leg og læring
- Professionsdidaktik
- Materialitet
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- Design-Based Research
- Educational Design Research
- Intentionel etnografi
- Narrative Inquiry
- it
- Læringsteknologi
- Digitalisering
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Tværfagligt undervisnings forløb forkortet TUF
Jørgensen, M., Hansen, S. G., Lundø, L., Unger, P., Riis, M., Bogisch, B., Harder, J. A., Olsen, H. F., Ankerstjerne, T. & Holflod, K.
18/06/20 → 10/01/21
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Ph.d.-projekt: Betydningen af fælles forståelse og sprog i tværprofessionelt samarbejde om udvikling af legende tilgange til læring og undervisning på pædagog- og læreruddannelsen
01/04/20 → 31/03/23
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
EPIC-WE Cultural Hubs: Engaging cultural institutions, creative industries, and higher education for youth empowerment and participation
Holflod, K., Edut, J. E., Tscherning, R. W. & Nørgård, R. T., 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Legende let? Nye mulighedsrum i legende samarbejde mellem pædagog- og læreruddannelsen
Holflod, K., 2023, Leg på spil : i pædagogik og uddannelse. Knudsen, H., Kristensen, J-E. & Bundgaard, J. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 263-280 18 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
LEGENDE TVÆRPROFESSIONELLE UDDANNELSER: Designbaserede undersøgelser af sprog og samarbejde om legende tilgange til læring
Holflod, K., 2023, (Accepteret/In press) Aarhus Universitet.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Ph.d. afhandling › Forskning › peer review
-
Legende tværprofessionel uddannelse: samarbejde, forskellighed og relationer i videregående uddannelser
Holflod, K., 2023, I: Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab. 2 (2023)Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Objects-to-relate-with: Exploring Playful Learning Experiences of Students in Interprofessional Higher Education Co-Creating and Playing with Objects
Holflod, K., 2023, I: Journal of Play in Adulthood. 5, 1, s. 46-60 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang
Presse/medier
-
En dåseåbner for samarbejde mellem lærere og pædagoger
15/04/21
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-