Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
2003: Cand.mag i pædagogik og psykologi, Roskilde Universitet.
2004: Timelærer på pædagoguddannelsen, Frøbel
2006: Adjunkt på pædagoguddannelsen, Frøbel
2010: Lektor i faget pædagogik
2013: Vidensmedarbejder i forskningssatsningen 'Børns læring i dagtilbud' under programmet 'Didaktik og læring.
2017: Ph.d.studerende, Pædagogisk antopologi, DPU, Århus Universitet & KP.
2020: Ph.d., Pædagogisk Antropologi, DPU & KP.
2021: Forsker på dagtilbudsområdet, KP. (Projekt: Ligestilling i dagtilbud).
Arbejdsområder
Primære arbejdsområder:
Underviser og vejleder på specialiseringen Dagtilbud.
BA-vejleder i projekter om dagtilbudspædagogik og institutionelt hverdagsliv for børn i daginstitutionen. Inklusion, ligestilling, køn, leg, hverdagsliv, kulturanalyse og kulturforståelser.
Forsker i forskningssatsningen 'Børns læing og trivsel', KP
Projektdeltager i projektet 'Ligestilling i dagtilbuddet'.
Koordineringserfaringer:
2007-2008: Tovholder for udviklingsprojektet 'vekselforløbet'. Et udviklingsprojekt som havde til hensigt at kvalicifere studiedagene på 1. praktik gennem et tættere samspil mellem uddannelse og praktiksted.
2008-2009: Deltager i et udviklingsprojekt på tværs af pædagoguddannelser i københavnsområdet med henblik på at udvikle studiedagene på pædagoguddannelsen.
2009-2010: Koordinator for pædagogikgruppen på pædagoguddannelsen Frøbel i samarbejde med Christian Aabro.
2011-2012: Koordinator og tovholder på projektet 'kulturmøder og inklusion'. Et vidensudviklingsprojekt på tværs af pædagoguddannelserne i København.
2013-2017: Vidensmedarbejder i forskningsprojektet 'Læring for alle' med koordinerende opgaver i forhold til adjunkter og deltagende institutioner.
Kompetencer
Kompetencegivende kurser:
Analytiske perspektiver på barndom og børn, DPU, 2019
Institutionel etnografi, Agder Universitet, Norge, 2019
Forskningsintegritet og etik, DPU, 2018
Empiriværksted - kvalitative metoder, 2018, SDU
Barndomsforskning, børneperspektiver og kvalitataive metoder, 2018
Feltarbejdskursus - Fra deltagelse til fremstilling, RUC, 2017
Uddannelsesbetegnelse: Cooperativ Learning, metropol, 2012
Forsknings- og udviklingsområder
2013-2017: Vidensmedarbejder i forskningsprojektet 'Læring for alle' i samarbejde med forsker Ida Kornerup.
2017-2020: Ph.d. studerende på DPU
2021: Forsker i projektet 'Ligestilling i daginstitutionen' & tilknyttet satsningen med fokus på forskning i dagtilbud.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Narrativ supervisior, DISPUK: Danish institute for supervision, employee development education and Consultancy
Dimissionsdato: 1 jan. 2015
Systemisk projektleder, Rambøll
Dimissionsdato: 15 jun. 2011
Cand.mag , Roskilde Universitet
1 sep. 1995 → 30 aug. 2003
Dimissionsdato: 30 aug. 2003
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Pædagogik
- Institutioner
- Hverdagsliv
- køn
- Kategorisering
- Børn og barndom
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Småbørnsliv i det digitaliserede samfund
Prins, K. M. (Projektdeltager), Christensen, K. S. (Projektdeltager), Gulløv, E. (Projektleder), Dannisboe, K. I. (Projektdeltager) & Lieberoth, A. (Projektdeltager)
01/08/24 → 31/07/28
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Køn i daginstitutionen - Kønsopfattelser og mangfoldige legefællesskaber
Christensen, K. S. (Projektleder), Thingstrup, S. (Projektdeltager), Prins, K. M. (Projektdeltager) & Aabro, C. M. (Projektdeltager)
01/02/22 → 30/06/23
Projekter: Projekt › Forskning
-
Ligestillings og lighedsarbejde i daginstitutionen
Prins, K. M. (Projektleder), Thingstrup, S. (Projektdeltager), Christensen, K. S. (Projektdeltager) & Aabro, C. M. (Projektdeltager)
01/01/21 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Forskning
-
En institutionel etnografi om børns bevægelse fra børnehave til SFO og børnehaveklasse og om institutionelle sammenhænge og deres betydning for bøns oplevelser og handlerum i denne bevægelse
Christensen, K. S. (Projektleder)
02/01/17 → 31/12/20
Projekter: Projekt › Forskning
-
Studiecenter i Campus Carlsberg
Christensen, D. E. (Projektleder), Christensen, K. S. (Projektdeltager), Andreasen, K. (Projektdeltager), Brüel, K. (Projektdeltager), Hansen, H. (Projektdeltager), Hansen, M. B. (Projektdeltager), Søndergaard, S. (Projektdeltager), Bjerg, M. (Projektdeltager), Jacobsen, L.-A. (Projektdeltager), Sehested, C. (Projektdeltager), Matthiesen, J. (Projektdeltager), Remmer, L. (Projektdeltager), Skafte-Holm, C. (Projektdeltager) & Rasmussen, M. D. (Projektdeltager)
01/12/14 → 02/05/16
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Forståelser af diagnoser og mangfoldighed i et intersektionelt perspektiv
Christensen, K. S. & Dejgaard, A. C., 1 jun. 2025, (Accepteret/In press) Køn, seksualitet og mangfoldighed. Baagøe Nielsen, S. (red.). 3 udg. Samfundslitteratur, 21 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Mangfoldige børnefællesskaber
Christensen, K. S. (Udvikler), 9 jan. 2025Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Podcast, musik- og lydproduktion › Formidling
-
Normalitet og afvigelse
Christensen, K. S., 1 jun. 2025, (Accepteret/In press) Pædagogens opslagsbog . Vikær Andersen , T. & Liebing Madsen, K. (red.). Hans Reitzels Forlag, 3 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Research, policy and practice on transitions to school from 2000-2024 in Denmark
Christensen, K. S., Broström, S. & Hvidtfeldt Stanek, A., 2025, (Accepteret/In press) Research and Practice in Transition to School: National and International Perspectives from 25 years of the 21st Century. Perry , B. & Dockett, S. (red.). Springer LondonBidragets oversatte titel :Forskning, politik og praksis om overgangen fra børnehave til skole i Danmark fra 2000-2024 Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Transition to school - research, policy, and practice in Denmark during the first quarter of the 21st Century
Christensen, K. S., Hvidtfeldt Stanek, A. & Broström, S., 1 jun. 2025, (Accepteret/In press) Research and Practice in Transition to School: National and International Perspectives from 25 years of the 21st Century. Dockett, S. & Perry, B. (red.). Springer, 17 s.Bidragets oversatte titel :Overgang til skole - forskning, politik og praksis i Danmark i det første kvartal af det 21. århundrede Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
90 % seminar
Christensen, K. S. (Deltager)
17 jun. 2022Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Seminar
-
Barn (Tidsskrift)
Christensen, K. S. (Redaktionsgruppemedlem)
jan. 2022Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Reviewer/redaktør af tidsskrift
-
Barn (Tidsskrift)
Christensen, K. S. (Redaktionsgruppemedlem)
jun. 2020Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Reviewer/redaktør af tidsskrift
-
Børne- og undervisningsministeriet (Ekstern organisation)
Christensen, K. S. (Formand)
1 okt. 2022 → 1 okt. 2025Aktivitet: Medlemsskab - typer › Ministeriel beskikkelse
-
CEDIFS årskonference
Christensen, K. S. (Deltager)
25 okt. 2021Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
Presse/medier
-
Børnehaven lærer stadig piger at være prinsesser og drenge at være superhelte
Christensen, K. S., Prins, K. M., Thingstrup, S. H. & Aabro, C. M.
08/03/25
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Børnene sagde ”ad”, da han tog kjole på - nu gør han det hver tirsdag
17/07/24
3 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Ny forskning: Stereotyper er stadig på spil i danske børnehaver
15/02/24
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Skolen sætter minoritetsbørn uden for fællesskabet med kulturelle selvfølgeligheder
02/02/24
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-