Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Docent på Læreruddannelsen, Ph.d. i Uddannelsesforskning
Arbejdsområder
Primære arbejdsområder:
Professionsforskning, læreruddannelse, skoleudvikling, pædagoguddannelse, didaktik, literacy, læsning, skriftlighed, skriveforskning, teknologiforståelse, kvalitative metoder
Øvrige arbejdsområder:
Literacy, dansk, retorik og kommunikation
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Ph.d., Roskilde Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 2009
Retorik kommunikation og formidling, Aarhus Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 2002
Øknomi for humanister, Københavns Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 1992
Dansk, Københavns Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 1991
Ansættelser
Leder af Nationalt Videncenter for Læsing - Professionshøjskolerne, Professionshøjskolen UCC
1 sep. 2014 → …
Projektkonsulent, Professionshøjskolen UCC
1 aug. 2012 → …
Konsulent for Forskning og Udvikling, Professionshøjskolen UCC
2009 → …
Videncenterkonsulent, leder af Skrivecenteret i CVU Stork, CVU Storkøbenhavn
2001 → …
Seminarielektor i dansk, CVU Storkøbenhavn
1993 → …
Højskolelærer, Den Internationale Højskole i Helsingør
1992 → …
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 26 Afsluttet
-
Kortlægning af læseindsatser i små grupper for elever med læsevanskeligheder
Storgaard, L. C. & Nielsen, A. V.
01/01/21 → 30/06/22
Projekter: Projekt › Forskning
-
Kortlægning af indsatser for elever i sprogforståelsesvanskeligheder
Storgaard, L. C. (Projektleder) & Nielsen, A.-M. V. (Projektleder)
01/01/21 → 30/06/22
Projekter: Projekt › Forskning
-
Sproggaven med i skole
Storgaard, L. C. (Projektleder), Hannibal, S. S. (Projektdeltager), Freil, O. (Projektdeltager), Andersen, M. W. (Projektdeltager), Brink, E. T. (Projektdeltager), Kristiansen, H. (Projektdeltager) & Jespersen, M. B. (Projektdeltager)
01/08/20 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Læsesucces for ordblinde børn: et tværfagligt samarbejde om ordblinde børns læseudvikling
Svendsen, H. B. (Projektleder), Bonderup, H. (Projektdeltager), Buch, B. (Projektdeltager), Engmose, S. F. (Projektdeltager), Rønberg, L.F.-J. (Projektdeltager), Bruun, M. N. (Projektdeltager), Christiansen, C. (Projektdeltager), Rasmussen, S. E. (Projektdeltager), Laursen, M. S. (Projektdeltager), Olesen, M. I. K. (Projektdeltager), Mortensen, P. (Projektdeltager), Heiden, T. R. (Projektdeltager), Friis, K. (Projektdeltager) & Storgaard, L. C. (Projektdeltager)
01/01/20 → 30/06/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Lyst til læsebånd i hele landet
Hannibal, S. S., Lund, H., Vestergaard, L. & Storgaard, L. C.
01/07/19 → 01/12/20
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Skolens tekster
Bremholm, J. & Storgaard, L. C., 3 okt. 2024, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 69 s. (Pædagogisk Rækkevidde; Nr. 29).Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Forskning › peer review
-
The shaping of an idea as temporal, multimodal, and collaborative activity: exploring how students develop a board game in L1
Kabel, K., Hanghøj, T. & Storgaard, L. C., 21 jun. 2024, (E-pub ahead of print) I: Language and Education. s. 1-19 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Elevperspektiver på grammatikundervisning
Brok, L. S., 2023, Grammatikdidaktik. Kabel, K., Vedsgaard Christensen, M., Bjerre, K., Storgaard Brok, L. & Møller, H. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 21-45 25 s. (DIDAKTIK serien).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Gentænkning af grammatikdidaktikken
Kabel, K., Christensen, M. V., Bjerre, K., Brok, L. S. & Møller, H., 2023, Grammatikdidaktik. Kabel, K., Vedsgaard Christensen, M., Bjerre, K., Storgaard Brok, L. & Møller, H. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 9-20 12 s. (DIDAKTIK serien).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Praksisfaglighed i sprogfagene
Storgaard, L. C., 2023, Praksisfaglighed i skolen. Rasch-Christensen, A. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 95-106 11 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Aktiviteter
-
Eksplicit sprogbaseret undervisning - essayskrivning
Bock, K. (Anden rolle), Kabel, K. (Oplægsholder), Brok, L. S. (Oplægsholder), Bjerre, K. (Oplægsholder), Riis, S. M. V. (Oplægsholder) & Rohde, L. (Oplægsholder)
15 jan. 2012Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Forskerklumme (Tidsskrift)
Kabel, K. (Redaktør af serie) & Brok, L. S. (Redaktør af serie)
jun. 2017 → …Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Reviewer/redaktør af publikationsserie
-
Udarbejdelse af Fælles Mål til faget Dansk
Brok, L. S. (Deltager)
1 aug. 2013 → 30 jun. 2014Aktivitet: Rådgivning - typer › Andet
-
Undervisning på mellemtrinnet
Brok, L. S. (Konsulent)
3 aug. 2015 → 30 jun. 2016Aktivitet: Rådgivning - typer › Projektsparring
-
University of Exeter
Molbæk, M.-L. (Gæsteforsker), Storgaard, L. C. (Gæsteforsker), Baun, L. (Gæsteforsker) & Bock, A. (Gæsteforsker)
30 sep. 2024 → 4 okt. 2024Aktivitet: Besøg på en ekstern institution - typer › Studieophold
Presse/medier
-
Anna Karlskov Skyggebjerg bliver ny leder af Nationalt Videncenter for Læsning
11/12/23
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Veje til Literacy 2023, Vejle
Brok, L. S. & Bremholm, J.
13/12/22
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Veje til Literacy 2022
Bremholm, J., Nielsen, A.-M. V., Brok, L. S., Vilien, K., Lützen, P. H. & Hauer, K.
25/02/22
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Elever i læse- og skrivevanskeligheder: forebyggende indsatser. København
05/10/21
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Elever i læse-skrivevanskeligheder: Undervisning, der matcher elevernes behov, 2021. København
Brok, L. S., Friis, K. & Rønberg, L.
30/04/21
1 element af Mediedækning
Presse/medie