Projekter pr. år
Personlig profil
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Matematik didaktik, Cand Pæd. , Aarhus Universitet
1 sep. 2017 → 30 jun. 2021
Dimissionsdato: 30 jun. 2021
Lærer, prof. bach.
1 sep. 2010 → 30 jun. 2014
Dimissionsdato: 30 jun. 2014
Matematik didaktik , cand. pæd.
1 sep. 2017 → …
Ansættelser
Lærer, Nørrebro Park Skolen
1 aug. 2014 → 31 jul. 2020
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Matematikundervisning
- Matematikdidaktik
- Professionelle Læringsfællesskaber
- teknologiforståelse
- Digital dannelse
- professionel praksis
- Praksisnær undervisning
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Høje Taastrups projekt Fremtidens Skole 2.0
Østergren-Olsen, D. (Projektdeltager), Bendtsen, R. A. (Projektleder) & Storm-Andersen, M. (Projektdeltager)
01/08/22 → 30/06/25
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
ACTIVE SCHOOL - Effects on academic performance of novel approaches to increase physical activity in young school-children
Bugge, A. (Projektleder), Wienecke, J. (Projektdeltager), Sandfeld, J. (Projektdeltager), Smedegaard, S. (Projektdeltager), Nielsen, G. (Projektdeltager), Jeppesen, L. S. (Projektdeltager), Hillman, C. H. (Projektdeltager), Resaland, G. (Projektdeltager), Tammelin, T. (Projektdeltager), Daly-Smith, A. (Projektdeltager), Damsgaard, L. (Projektdeltager), Stolpe, M. N. (Projektdeltager), Sederberg, M. (Projektdeltager), Bahrenscheer, A. G. (Projektdeltager), Jespersen, B. (Projektdeltager), Toft, N. L. (Projektdeltager) & Storm-Andersen, M. (Projektdeltager)
01/01/21 → 31/03/25
Projekter: Projekt › Forskning
-
NYMAT – styrket motivation og læring gennem undersøgende matematik
Jørgensen, L. D. (Projektleder), Honoré, I. R. (Projektdeltager), Falkenberg, L. L. (Projektdeltager), Thomsen, M. (Projektdeltager) & Storm-Andersen, M. (Projektdeltager)
01/04/22 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
INKLU SYKL: Inkluderende SYKL-praksis i dansk og matematik med fokus på ressourcepersoners samarbejde
Schmidt, M. C. S. (Projektleder), Koefoed-Melson, N. (Projektleder), Østergren-Olsen, D. (Projektdeltager), Storm-Andersen, M. (Projektdeltager), Hansen, K. R. (Projektdeltager), Rasmussen, M. D. (Projektdeltager), Rasch, S. K. (Projektdeltager), Thygesen, S. (Projektdeltager) & Malm, S. G. (Projektdeltager)
03/01/22 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Forskning
-
Tandem-SYKL. Når samtalen fremmer forståelsen i natur/teknologi og matematik
Schmidt, M. C. S. (Projektleder), Falkenberg, L. L. (Projektdeltager), Rasmussen, K. (Projektdeltager), Beck Tonnesen, P. (Projektdeltager), Haxø, A. (Projektdeltager), Andersen, M. F. (Projektdeltager), Nissen, S. K. (Projektdeltager), Rasch, S. K. (Projektdeltager), Tiftikci, N. (Projektdeltager), Ulvseth, H. (Projektdeltager), Skov, S. S. (Projektdeltager), Storm-Andersen, M. (Projektdeltager), Overgaard, S. (Projektdeltager), Malm, S. G. (Projektdeltager) & Thygesen, S. (Projektdeltager)
01/08/20 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Derfor bør din skole have en matematikvejleder: Med en matematikvejleder ved roret kan I sætte en ny samlet retning for matematikundervisningen på jeres skole
Storm-Andersen, M., 2 okt. 2024, Københavns Professionshøjskole.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgang -
Studerendes feedbackkompetence i den nye læreruddannelse
Storm-Andersen, M. & Tiftikci, N., 2024, Feedback i læreruddannelsen. Kofod Hyldahl, K., Olund Kierkegaard, P. & Sortkær, B. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 111-133 22 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Velfærdsprofeten #122: Undersøgende matematik
Bruzelius, S. R. (Vært), Andersen, L. (Vært) & Storm-Andersen, M. (Gæst), 14 nov. 2024Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Podcast, musik- og lydproduktion › Formidling
Åben adgang -
Effects of reciprocal peer tutoring on students' engagement and social relationships
Ulvseth, H., Tiftikci, N. & Storm-Andersen, M., 1 jun. 2022.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Formidling
-
Undersøgende samtaler i makkerpar: Om SYKL i teori og praksis i matematik og natur/teknologi
Storm-Andersen, M. & Andersen, M. F., okt. 2022, "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå det selv" : Om undersøgende samtaler i makkerpar. Schmidt, M. C. S. & Thygesen, S. (red.). 1. udg. Københavns Professionshøjskole, s. 13-23 11 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Åben adgang
Aktiviteter
- 1 Workshop
-
SYstematiseret KLassekammerathjælp (SYKL) når samtalen fremmer forståelsen
Falkenberg, L. L. (Deltager) & Storm-Andersen, M. (Deltager)
10 nov. 2022Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Workshop