Projekter pr. år
Personlig profil
Forsknings- og udviklingsområder
I mit faglige virke er jeg særligt interesseret i, hvordan relationer i (små) børns liv kan understøtte deres udvikling og trivsel. I den forbindelse er jeg særligt optaget af, hvordan samarbejde mellem børns nære omsorgspersoner og forskellige fagpersoner i barnets dagligdag kan bidrage konstruktivt. Til dette formål bruger jeg gerne systemisk-inspirerede måder at konceptualisere og operationalisere tilknytningsteoretisk tænkning og mentaliseringsbegrebet.
Jeg holder også meget af at undervise - især vedrørende klinisk rådgivning, udviklings- og socialpsykologi og kvalitative forskningsmetoder.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Psykologi, aut. cand. psych., Københavns Universitet
Dimissionsdato: 31 mar. 2016
Litteraturvidenskab, fil. kand.
Dimissionsdato: 31 jan. 2011
Ansættelser
PhD-stipendiat , Lund University
2020 → 2024
Psykolog, Tårnby Kommune
2019 → 2020
Psykolog, Bornholms Regionskommune
2016 → 2019
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 3 Igangværende
-
Mig & Min Baby
Johnsen, H. (Projektleder), Wienecke, L. S. (Projektdeltager), Rydahl, E. (Projektdeltager), Andersson Søe, M. (Projektdeltager), Hyttel, P. S. (Projektdeltager) & Dose, L. (Projektdeltager)
01/03/25 → 28/02/26
Projekter: Projekt › Forskning
-
Improving Social Worker Working Life
Salado-Rasmussen, J. (Projektleder), Dencker-Larsen, S. (Projektdeltager), Ebsen, F. C. (Projektdeltager), Andersson Søe, M. (Projektdeltager), Hansen, L. S. (Projektdeltager) & Kyed, D. (Projektdeltager)
01/08/24 → 01/08/25
Projekter: Projekt › Forskning
-
MOMP2: Mig & Min Plejefamilie - en hånd til bedre trivsel (2)
Baviskar, S. (Projektleder), Sørensen, K. M. (Projektdeltager), Thygesen, S. (Projektdeltager), Bergström, P. M. (Projektdeltager), Dencker-Larsen, S. (Projektdeltager), Bischoff, P. (Projektdeltager), Andersson Søe, M. (Projektdeltager) & Funder, L. R. (Projektdeltager)
01/10/23 → 31/03/27
Projekter: Projekt › Forskning
-
Anmeldelse: "Tilknytningsbaseret forældresamarbejde. I spændingsfeltet mellem tryghed og udvikling: Nye måder at samarbejde med forældre i dagtilbud" af Thea Thyrre Sørensen
Andersson Søe, M., 2025, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse
-
Att introducera barnet i förskola handlar om att också introducera föräldern – men hur?
Andersson Søe, M., 2025, I: Förskoleforum.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Avisartikel
-
Parent-teacher trust as a relational pathway to the child: Teachers’ perceptions about child-teacher-parent relationship-building during the child’s transition to preschool
Andersson Søe, M. & Psouni, E., jan. 2025, I: International Journal of Educational Research. 132, 102618.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Introducing the child and its parent(s): Child-teacher-parent relationship-building during preschool transition.
Andersson Søe, M., 2024, Lunds University.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Ph.d. afhandling › Forskning › peer review
-
“We tend to underestimate the children!” – a qualitative analysis of preschool teachers’ views on child-parent-teacher relationship-building during preschool transition
Andersson Søe, M., Schad, E. & Psouni, E., 2024, I: Scandinavian Journal of Educational Research.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang