Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Jeg er cand.pæd. i pædagogisk psykologi og har en ph.d.-grad fra DPU, Aarhus Universitet. Temaet for min ph.d. var lærersamarbejde og læreres professionelle læring og udvikling. Jeg fokuserede heri på lærersamarbejde som en integreret del af læreres hverdag og koblede forståelser af lærersamarbejde tæt til betingelser for pædagogisk praksis og skolens organiseringsprocesser.
På KP er jeg engageret i forskningsprogrammerne 'Diversitet og Deltagelse i skolen' og 'Praksisfagdidaktik i skolen'.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Ph.d., Aarhus Universitet
2020 → 2024
Cand. Pæd. Pædagogisk psykologi , Aarhus Universitet
2016 → 2018
Læreruddannelse, Bachelor
2011 → 2015
Ansættelser
Københavns Professionshøjskole
2024 → …
Ph.d.-stipendiat, Aarhus Universitet
2020 → 2024
Videnskabelig assistent, Aarhus Universitet
2018 → 2020
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Survey-undersøgelse om læreruddanneres digitale pædagogiske arbejde og holdninger til digital teknologi
Slot, M. F. (Projektleder), Thorborg, M. M. R. (Projektdeltager), Iversen, A. K. O. (Projektdeltager) & Wensien-Jegsen, M. R. M. (Projektdeltager)
01/08/24 → 01/08/25
Projekter: Projekt › Forskning
-
Læreruddanneres teknologiforståelse
Wensien-Jegsen, M. R. M. (Projektdeltager), Slot, M. F. (Projektleder), Thorborg, M. M. R. (Projektdeltager) & Iversen, A. K. O. (Projektdeltager)
01/06/24 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Haven i havet 2.0
Wistoft, K. (Projektleder) & Thorborg, M. M. R. (Projektdeltager)
01/01/24 → 31/12/27
Projekter: Projekt › Forskning
-
Review praksisfagdidaktik
Wistoft, K. (Projektleder), Thorborg, M. M. R. (Projektdeltager), Andersen, L. M. F. (Projektdeltager) & Thrane, L. W. (Projektdeltager)
01/04/24 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
-
Nye samarbejds- og organiseringsformer til fremme af læring, trivsel og udvikling i den danske folkeskole: Udbredelse, ledelse, kompetenceudvikling og effekter
Thorborg, M. M. R. (Projektleder), Qvortrup, L. (Projektleder), Kjeldsen, A. M. (Projektleder) & Bjørnholt, B. (Projektleder)
02/01/20 → 01/01/25
Projekter: Projekt › Forskning
-
Lærerkollegial aktivitet i den danske folkeskole: en begivenhedsbaseret empirisk analyse
Thorborg, M., 2024, Aarhus Universitet.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Ph.d. afhandling › Forskning › peer review
-
Review Praksisfagdidaktik i skolen
Wistoft, K. & Thorborg, M. M. R., 1 apr. 2024, (Under udarbejdelse)Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning › peer review
-
Samarbejde i folkeskolen
Qvortrup, L., Bjørnholt, B., Kjeldsen, A. M. & Thorborg, M. M. R., dec. 2024, Kbh.: Dafolo. 196 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Forskning › peer review
-
Professional learning and development in Denmark: From formal competence development and professional learning communities to an emergence approach
Thorborg, M. M. R. & Qvortrup, L., 1 jan. 2023, Innovation in Teacher Professional Learning in Europe: Research, Policy and Practice. Jones, K., Ostinelli, G. & Crescentini, A. (red.). Taylor & Francis, s. 160-171 12 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Madmæssig mangfoldighed i madkundskab
Wistoft, K., Thorborg, M., Christensen, J., Pless, M., Greffel Frerks, C., Carlsen, H. B., Vial, M., Damsgaard, C. & Hansen, S. T., 2022, Aarhus Universitet. 134 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning
Åben adgangFil1559 Downloads (Pure)
Aktiviteter
- 1 Seminar
-
Samarbejde i folkeskolen
Thorborg, M. M. R. (Deltager), Qvortrup, L. (Deltager), Bjørnholt, B. (Deltager) & Kjeldsen, A. M. (Deltager)
12 dec. 2024Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Seminar