Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Jeg varetager undervisning på læreruddannelse og efter/videreuddannelse af lærere inden for undervisningsfaget matematik på alle niveauer i grundskolen. Derudover underviser jeg også i praktikfaget, underviser og vejleder bachelorer i forbindelse med deres bachelorprojekt.
Mine forskningsinteresser omhandler matematiske ræsonnementer, matematisk undervisning og sammenhæng mellem leg og læring i matematik.
Indtil 2025 er jeg ph.d-studerende og undersøger matematiske ræsonnementer og matematisk opmærksomhed i børnehaveklassen, gennem interventioner i praksis.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Can.pæd.did mshp matematik
Dimissionsdato: 1 apr. 2015
Folkeskolelærer, Frederiksberg seminarium
Dimissionsdato: 1 jul. 2009
Ansættelser
Lektor, Københavns Professionshøjskole
1 apr. 2018 → …
Adjunkt, Professionshøjskolen UCC
1 aug. 2014 → 1 apr. 2018
Folkeskolelærer, Herstedvesterskole, Albertslund Kommune
1 aug. 2009 → 1 jul. 2011
Emneord
- matematik
- børnehaveklasse
- børnehave
- grundskole
- didaktik
- undervisningsteknologi
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Hvordan kan du vide det? Et pilotprojekt om matematiske ræsonnementer i indskolingen
Honoré, I. R. (Projektdeltager), Skott, C. K. (Projektleder), Østergaard, M. K. (Projektdeltager), Overgaard, S. (Projektdeltager), Højbjerg, K. (Projektdeltager) & Bundgaard, M. A. (Projektdeltager)
01/03/21 → 01/02/22
Projekter: Projekt › Forskning
-
Student reasoning when engaging in a strategy game
Højbjerg, K., Bundgaard, M. A. & Honoré, I. R., 2025, (Accepteret/In press).Bidragets oversatte titel :Elevers ræsonnementer når de spiller et strategispil Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
A reconceptualisation of mathematical reasoning competency from a Kindergarten Class perspective
Bundgaard, M. A., 2024.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Hvordan kan du vide det? Indskolingselevers beviser og ræsonnementer
Højbjerg, K., Skott, C. K., Honoré, I. R., Bundgaard, M. A. & Overgaard, S., 6 mar. 2024, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2024, 1, s. 7-26 20 s., 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Hvornår er ræsonnementer matematiske?
Højbjerg, K. & Bundgaard, M. A., dec. 2024, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 4, s. 81-84 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat
Åben adgang -
Del-helhed som grundlag for automatisering
Bundgaard, M. A., aug. 2022, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 3, s. 108-110 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat
Åben adgang
-
13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Bundgaard, M. A. F. (Deltager)
10 jul. 2023 → 14 jul. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Matematisk opmærksomhed i dagtilbud og børnehaveklasse - en refleksion værd
Bundgaard, M. A. F. (Oplægsholder) & Hansen, S. K. (Oplægsholder)
28 sep. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
The Tenth Nordic Conference on Mathematics Education
Bundgaard, M. A. F. (Deltager)
4 jun. 2024 → 7 jun. 2024Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference