Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Mette har en master i naturfagenes didaktik med en særlig ekspertise i forhold til læremidler. Hun har otte års erfaring med undervisning i natur/teknologi på læreruddannelsen og stærke kompetencer inden for efteruddannelse af naturfagslærere; særligt i forhold til udvikling af naturfagsteam. Hendes forskningserfaring er relateret til fagligt marginaliserede elever i natur/teknologi, elevproducerede digitale repræsentationer i naturfagsundervisning og brugen af Flipped Learning til at skabe sammenhæng mellem skolens naturfagsundervisning og Science Centre. Herudover har hun været projektleder på det kommunale projekt Naturfag For Alle i Albertslund og er nu projektleder for Kompetenceudviklingsforløb for Afdelingen for Bæredygtig Uddannelse i Københavns Kommune med fokus på STEM.
Arbejdsområder
Primære arbejdsområder:Undervisning i natur/teknologi
Øvrige arbejdsområder:
Forsknings- og udviklingsarbejde
Kompetencer
Kompetencegivende kurser:Uddannelsesbetegnelse: Liniefag i dansk
Uddannelsesinstitution: KDAS
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2003
Uddannelsesbetegnelse: Læring og læringsressourcer
Uddannelsesinstitution: Professionshøjskolen UCC
Land: Danmark
Afslutningsdato: null/3/2010
Uddannelsesbetegnelse: Web 2.0 og læring i grundskolen
Uddannelsesinstitution: Aalborg Universitet
Land: Danmark
Afslutningsdato: null/5/2012
Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Flere års erfaring
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Master i naturfagenes didaktik, Aarhus Universitet
Dimissionsdato: 1 jun. 2009
Lærer, Professionshøjskolen UCC
Dimissionsdato: 23 jun. 2000
Ansættelser
Forlagsredaktør, Clio Online
jun. 2010 → jul. 2012
Pædagogisk konsulent, Professionshøjskolen UCC
aug. 2003 → maj 2010
Lærer, Københavns Kommune
aug. 2000 → jul. 2006
Emneord
- læremidler
- naturfag
- didaktik
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Kortlægning af natur/teknologi i Danmark. Rammer, praksis og professionel identitet.
Johannsen, B. F. (Projektleder), Wøhlk, E. B. (Projektleder), Andersen, M. F. (CoPI), Olsen, M. B. S. (CoPI), Ellebæk, J. J. (Projektdeltager), Auning, C. (Projektdeltager), Albrechtsen, T. R. S. (Projektdeltager), Thynebjerg, K. A. (Projektdeltager), Petersen, J. H. (Projektdeltager), Thomsen, A. V. (Projektdeltager) & Kjeldsen, C. (Projektdeltager)
01/08/24 → 31/07/26
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
NAFA: Naturfagsakademiet
Ørnby, I. L. (Projektleder), Sillasen, M. K. (Projektleder), Balslev, G. T. M. (Projektleder), Wied, K. (Projektleder), Larsen, J. J. (Projektleder), Ruge, D. (Projektdeltager), Dolin, J. (Projektleder), Hermansen, M. (Projektdeltager), Munksby, N. (Projektdeltager), Levinsen, H. (Projektdeltager), Jensen, N. T. (Projektdeltager), Johannsen, B. F. (Projektdeltager), Aarby, J. (Projektdeltager), Francke, M. S. (Projektdeltager), Broe, M. (Projektdeltager), Nielsen, S. S. (Projektdeltager), Tidemand, S. (Projektdeltager), Nielsen, A. S. (Projektdeltager), Jakobsen, L. S. (Projektdeltager), Olsen, M. B. S. (Projektdeltager), Høiby, R. (Projektdeltager), Pagaard, D. M. (Projektdeltager), Christensen, G. B. (Projektdeltager), Langhoff, J. H. (Projektdeltager), Hansen, K. B. (Projektdeltager), Wøhlk, E. B. (Projektdeltager), Andersen, M. F. (Projektdeltager), Schjøtt, S. R. (Projektdeltager), Cruys-Bagger, S. I. (Projektdeltager) & Hansen, A. (Projektdeltager)
01/08/21 → 30/07/28
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Tandem-SYKL. Når samtalen fremmer forståelsen i natur/teknologi og matematik
Schmidt, M. C. S. (Projektleder), Falkenberg, L. L. (Projektdeltager), Rasmussen, K. (Projektdeltager), Beck Tonnesen, P. (Projektdeltager), Haxø, A. (Projektdeltager), Andersen, M. F. (Projektdeltager), Nissen, S. K. (Projektdeltager), Rasch, S. K. (Projektdeltager), Tiftikci, N. (Projektdeltager), Ulvseth, H. (Projektdeltager), Skov, S. S. (Projektdeltager), Storm-Andersen, M. (Projektdeltager), Overgaard, S. (Projektdeltager), Malm, S. G. (Projektdeltager) & Thygesen, S. (Projektdeltager)
01/08/20 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Forskning
-
NEXT:GrEeN
Jensen, N. T. (Projektleder), Thomsen, A. V. (Projektdeltager), Høiby, R. (Projektleder), Andersen, M. F. (Projektdeltager) & Høiby, R. (Projektdeltager)
01/05/16 → 01/11/21
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Øget læring gennem digitale repræsentationsformer i fagene
Hoffmeyer, S. M. B. (Projektdeltager), Munksby, N. (Projektdeltager), Andersen, M. F. (Projektdeltager) & Høiby, R. (Projektdeltager)
01/08/14 → 01/01/15
Projekter: Projekt › Forskning
-
Formativ evaluering af dybdelæring gennem pædagogiske koblingsdannelser
Nielsen, A. S., Andersen, M. F., Broe, M. & Høiby, R., 2024, Evaluering i et dobbelt didaktisk perspektiv - undervisningsinterventioner i læreruddannelsen i anden temaperiode: Samlet afrapportering af anden temaperiode i læreruddannelsesindsatsens professionelle læringsfællesskaber 2023-2024. Kbh.: NaturfagsakademietPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
-
Systematiseret klassekammerathjælp i natur/teknologi: en materiel-dialogisk tilgang
Andersen, M. F., Falkenberg, L. L., Thygesen, S., Ulvseth, H. & Schmidt, M. C. S., 2023, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2023, 2, s. 8-28 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Undersøgende samtaler i makkerpar: Om SYKL i teori og praksis i matematik og natur/teknologi
Storm-Andersen, M. & Andersen, M. F., okt. 2022, "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå det selv" : Om undersøgende samtaler i makkerpar. Schmidt, M. C. S. & Thygesen, S. (red.). 1. udg. Københavns Professionshøjskole, s. 13-23 11 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Åben adgang -
Peer learning: when conversation encourages understanding of science and mathematics
Andersen, M. F., Falkenberg, L. L., Rasmussen, K. & Schmidt, M. C. S., 19 maj 2021.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Systematisk klassekammerathjælp - fagdidaktisk tilpasset til natur/teknologi
Andersen, M. F., Rasmussen, K. & Schmidt, M. C. S., 2021, 24 s. Kbh. : Københavns Professionshøjskole.Publikation: Andet › Undervisningsmateriale