Projekter pr. år
Personlig profil
Forsknings- og udviklingsområder
Ph.d.-studerende ved Århus Universitet ARTS
Mit ph.d.-projekt vil udforske forståelser af praksisfaglighed og kunne bidrage med viden og tilgange til at arbejde med at koble teori og praksis.
Børn og unge, der ”slår sig på” grundskolen, har været en rød tråd i mine uddannelsesforløb og i mit arbejdsliv. Min ambition er at følge udviklingen i de unges selvforståelse i relation til uddannelsesvalg, og at tiltaget udforskes med et dobbelt fokus på både de unges nuværende oplevelser i grundskolen og på deres fremtidige uddannelsesvalg.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
pædagogisk psykologi, Juniormesterlærer - Undersøgelse af praksisfaglighed, Danmarks Pædagogiske Universitet
1 jan. 2025 → …
Ansættelser
ph.d.-studerende
1 jan. 2025 → …
Emneord
- Børn og unge
- Læring, pædagogik og undervisning
- Skoler, fag og institutioner
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Differentiering på læreruddannelsen i et dobbelt didaktisk perspektiv
Cordsen, R. F. (Projektleder), Böwadt, P. R. (Projektleder), Birkkjær, R. (Projektdeltager), Mørch, T. S. (Projektdeltager), Jespersen, B. (Projektdeltager), Cortsen, R. P. (Projektdeltager), Sommer, M. M. L. (Projektdeltager), Jørgensen, C. (Projektdeltager) & Jørgensen, K. A. H. (Projektdeltager)
01/02/21 → 01/01/25
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Publikation
- 2 Rapport
-
"Holy Moly, jeg må godt nok være dummere end gennemsnittet": En undersøgelse af de studerendes oplevelser af første studieår på læreruddannelsen med fokus på differentiering
Sommer, M. M. L., 2023, Kbh.: Københavns Professionshøjskole. 17 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning
Åben adgangFil7 Downloads (Pure) -
Et udkast til forskningskortlægning over betydninger af læreruddannede undervisere - og effekterne heraf for elevers læring i folkeskolen
Tiftikci, N. & Sommer, M. M. L., 1 mar. 2022, Københavns Professionshøjskole. 45 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Formidling
Åben adgangFil1427 Downloads (Pure)
Presse/medier
-
Matematik og racialisering - se de nye skoleforskningsprojekter
Malm, S. G. & Sommer, M. M. L.
12/11/24
1 element af Mediedækning
Presse/medie