Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Nicolai er uddannet cand.scient. i marinebiologi og underviser i biologi på læreruddannelsen, hvor han de seneste 15 år har været tilknyttet læreruddannelsens naturfagsmiljø og i særlig grad biologifaget. Han har gennem flere års virke som national formand for biologifaget på læreruddannelsen samt øvrige lokale formandsposter et organisatorisk blik for at skabe fremdrift, sammenhæng og mening på tværs af organisatoriske skel i den fælles opgaveløsning. Endvidere har han flere års erhvervserfaring som projektleder og er uddannet inden for forandringsledelse på CBS.
Nicolai er forfatter til undervisningsmateriale til Gyldendal, Institut for Geogenetik samt Københavns Universitets Skoletjeneste. Dertil har han skrevet fagdidaktisk litteratur for Dafolo på baggrund af mange års interesse og erfaring med brug af it i naturfagsundervisningen. Han har de seneste 4 år været projektleder på et forskningsprojekt omhandlende elevers læring gennem digitale repræsentationsformer af naturvidenskabeligt indhold og med konferencebidrag på såvel nationale som internationale arenaer.
Arbejdsområder
Undervisning - udviklingsarbejder indenfor naturfagsområdet typisk med fokus på it - efter- og videreuddannelseaktiviteter - arbejdsmiljø
Kompetencer
Projektledelse: Professionel
Networking: Professionel
Fundraising: Professionel
Administration: Professionel
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Cand.Scient., Københavns Universitet
Dimissionsdato: 30 jun. 2001
Ansættelser
Lektor, Frederiksberg Seminarium
2008 → …
Adjunkt, Frederiksberg Seminarium
2004 → 2008
Ansat, Laborantskolen
2002 → 2004
Underviser, HTX
2001 → 2002
Emneord
- it
- undervisning
- web 2.0
- interaktive systemer
- aktionslæring
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
NAFA: Naturfagsakademiet
Ørnby, I. L. (Projektleder), Sillasen, M. K. (Projektleder), Balslev, G. T. M. (Projektleder), Wied, K. (Projektleder), Larsen, J. J. (Projektleder), Ruge, D. (Projektdeltager), Dolin, J. (Projektleder), Hermansen, M. (Projektdeltager), Munksby, N. (Projektdeltager), Levinsen, H. (Projektdeltager), Jensen, N. T. (Projektdeltager), Johannsen, B. F. (Projektdeltager), Aarby, J. (Projektdeltager), Francke, M. S. (Projektdeltager), Broe, M. (Projektdeltager), Nielsen, S. S. (Projektdeltager), Tidemand, S. (Projektdeltager), Nielsen, A. S. (Projektdeltager), Jakobsen, L. S. (Projektdeltager), Olsen, M. B. S. (Projektdeltager), Høiby, R. (Projektdeltager), Pagaard, D. M. (Projektdeltager), Christensen, G. B. (Projektdeltager), Langhoff, J. H. (Projektdeltager), Hansen, K. B. (Projektdeltager), Wøhlk, E. B. (Projektdeltager), Andersen, M. F. (Projektdeltager), Schjøtt, S. R. (Projektdeltager), Cruys-Bagger, S. I. (Projektdeltager) & Hansen, A. (Projektdeltager)
01/08/21 → 30/07/28
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Øget fokus på elevernes aktive læring med Flipped Classroom
Andersen, T. D. (Projektleder), Levinsen, H. (Projektdeltager), Foss, K. K. (Projektdeltager), Jespersen, P. (Projektdeltager), Philipps, M. R. (Projektdeltager), Lohmann-Jensen, M. (Projektdeltager) & Munksby, N. (Projektdeltager)
01/02/15 → 01/01/17
Projekter: Projekt › Forskning
-
Øget læring gennem digitale repræsentationsformer i fagene
Hoffmeyer, S. M. B. (Projektdeltager), Munksby, N. (Projektdeltager), Andersen, M. F. (Projektdeltager) & Høiby, R. (Projektdeltager)
01/08/14 → 01/01/15
Projekter: Projekt › Forskning
-
Flipped Classroom Pilot
Andersen, T. D. (Projektleder), Munksby, N. (Projektdeltager), Levinsen, H. (Projektdeltager), Foss, K. K. (Projektdeltager), Jespersen, P. (Projektdeltager) & Philipps, M. R. (Projektdeltager)
01/01/14 → 31/01/15
Projekter: Projekt › Forskning
-
Naturvidenskabelig Interesse blandt studerende
Voigt, C. T. (Projektleder), Thomasen, I. N. (Projektdeltager), Nielsen, K. G. (Projektdeltager), Jølving, C. (Projektdeltager) & Munksby, N. (Projektdeltager)
01/08/11 → 31/12/17
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Evaluering med narrativer
Pagaard, D. M., Levinsen, H., Munksby, N. & Olsen, M. B. S., 2024, Evaluering i et dobbelt didaktisk perspektiv – undervisningsinterventioner i læreruddannelsen i anden temaperiode: Samlet afrapportering af anden temaperiode i læreruddannelsesindsatsens professionelle læringsfællesskaber 2023-2024. Kbh.: Naturfagsakademiet, s. 1-7 7 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Åben adgang -
PLF Tema 1: Den dobbelte didaktiske dimension i læreruddannelsen med fokus på dannelse og kompetence: samlet rapportering af første temaperiode i læreruddannelsesindsatsens professionelle læringsfællesskaber 2022-2023
Andersen, P. U., Andersson, J., Auning , M. N. R., Clausen, S. W., Jensen, F., Munksby, N., Nielsen, B. L., Petersen, L., Petersen, N. A. I., Schmidt, J. R., Thyssen, M. R., Thomsen, A. V. & Wied, K., 2023, Kbh.: Naturfagsakademiet. 146 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning
-
Didactical Design Principles to Apply When Introducing Student-generated Digital Multimodal Representations in the Science Classroom
Andersen, M. F. & Munksby, N., 2018, I: Designs for Learning. 10, 1, s. 112-122 10 s., 10.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Flipped Classroom, active Learning?
Andersen, T. D., Levinsen, H., Philipps, M., Jespersen, P., Foss, K. K., Lohmann-Jensen, M. & Munksby, N., 28 maj 2015.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning
-
Learning through digital representational modes in Biology and Danish: a Digital Assistant Tool: A framework for teachers and students digital productions
Munksby, N., Hoffmeyer, M. & Andersen, M. F., 10 jun. 2015.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review