Billede af Niels Jørgen Sandholm Larsen
  • 82
    Citationer
20002025

Publikationer pr. år

Personlig profil

Kompetencer

Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Academic writing and editing

Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: erfaren

Forsknings- og udviklingsområder

Uddannelsesforskning

Forsknings- og udviklingsområder

Professionsdidaktik

Forsknings- og udviklingsområder

Talentuddannelse

Forsknings- og udviklingsområder

Docent, ph.d. Niels Sandholm Larsen er sygeplejerske og sociolog med baggrund i sygeplejefag samt professions- og uddannelsessociologi. 

Mine forskningsområder er uddannelse, didaktik og læring med særlig intresse for talentuddannelse, understøttelse af kliniske færdigheder og faglig sikkerhed. På tværs af professionsuddannelser er jeg engageret i rekruttering samt understøttelse af læsestrategier og læsefærdigheder. 

Jeg publicerer i og redigerer internationale tidsskrifter og er forfatter til en række lærebogskapitler henvendt til porfessionsuddannelerne.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d, Aarhus Universitet

Dimissionsdato: 21 jun. 2010

Cand. Scient. Soc., Københavns Universitet

Dimissionsdato: 30 jun. 2002

sygeplejerske, Sygeplejerskeuddannelsen Holbæk

Dimissionsdato: 1 mar. 1982

Ansættelser

Docent

1 sep. 2020 → …

lektor, Professionshøjskolen Metropol

2009aug. 2020

Visiting research student, University of Brighton

20082009

Ph.d stipendiat, Aarhus Universitet

20062009

Sygeplejelærer, Professionshøjskolen Metropol

19922006

sygeplejersker, Københavnske Hospitaler

1 sep. 19823 maj 1992

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Professionsdidaktik
  • talentuddannelse
  • Kliniske færdigheder
  • OSCE
  • Professional work and knowledge
  • vidensociologi
  • KOL
  • Rehabilitering, brugersamarbejde, hverdagsliv
  • geriatrisk sygepleje

Fingeraftryk

Fingeraftryk genereres automatisk ud fra videnskabelige udgivelser, hvor de skaber et indeks med vægtede emneord for hver enkelt forsker.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller