Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Mit ekspertfelt er ledelse og læring ift. udviklingen af den offentlige sektor. Mit fokus er på bl.a. tillidsreformen, social kapital, individuel- og organisatorisk kompetenceudvikling, forandringsledelse og innovation og kulturudvikling. Jeg er optaget af, hvordan ledelse kan udvikle sociale verdener, hvor medarbejdere og ledere tilsammen kan agere kompetent ind i en hyperkompleks foranderlig organisatorisk virkelighed.
Arbejdsområde: Forskning i offentlig velfærdsledelse. Undervisning på Diplom I Ledelse - grundmoduler og valgmoduler, samt udvikling af skræddersyede organisationsudviklingsforløb bygget op om moduler fra Diplom i Ledelse.
Kompetencer
Andre læringsforløb:Beskrivelsen: Supervisoruddannelse i et systemisk, narrativt og eksistentialistisk perspektiv
Uddannelsessted: Inpraxis
Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau
Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Professionel
Ledelse: Professionel
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
PhD Doctor of Management, PhD, The paradox of freedom in everyday leadership practice, University of Hertfordshire
15 okt. 2017 → 16 sep. 2021
Dimissionsdato: 16 sep. 2021
Lektorkvalificering, Professionshøjskolen Metropol
… → 1 mar. 2015
cand. merc. HRM, Copenhagen Business School
Ansættelser
Lektor, Professionshøjskolen Metropol
2011 → …
Beskikket censor ved det erhversøkonomiske censorkorps, Aalborg Universitet
2009 → …
Selvstændig konsulent, HR-lab
2005 → …
Ekstern Lektor, Roskilde Universitet
2004 → 2012
Undervisninsassistent, Copenhagen Business School
2001 → 2003
HR-udviklingskonsulent, FOA
2001 → 2005
Emneord
- diplomuddannelser
- Ledelse
- Offentig ledelse
- Læring, pædagogik og undervisning
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- organisationsudvikling
- Brugerdrevet innovation
- tillidsbaseret ledelse
- Ledelse af tværprofessionelle arbejdsfællesskaber
- Ledelse og frihed
- Kompleksitet
- Identitet og læring
- Pragmatisme
- processociologi
- ledelse som deltagelse
- social kapital
- relationer
- læreprocesser
- Aktionslæring
- Pædagogik
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Ledere i det offentlige
Dahlager, L. M. C. (Projektleder), Vaaben, N. K. (Projektdeltager), Davy, S. L. G. (Projektdeltager), Sørensen, R. H. (Projektdeltager) & Mouritzen, S. S. (Projektdeltager)
15/08/24 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
The paradox of freedom in everyday leadership practice - An inquiry into the identity work of developing leaderhip in the public sector i Denmark
Sørensen, R. H. (Projektleder)
20/10/17 → 30/04/21
Projekter: Projekt › Forskning
-
Sikker faglig udvikling
Sørensen, R. H. (Projektleder)
03/10/11 → 26/06/15
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Publikation
-
Muligheder og barrierer for ledelse på tværs
Sørensen, R. H. (Udvikler) & Hansen, M. (Udvikler), okt. 2024Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Podcast, musik- og lydproduktion › Formidling
-
Velfærdsprofeten #119: Ledelse af vilde løsninger
Bruzelius, S. R. (Vært), Andersen, L. (Vært), Thestrup, O. (Gæst) & Sørensen, R. H. (Gæst), 12 sep. 2024Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Podcast, musik- og lydproduktion › Formidling
Åben adgang -
Autoetnografisk baseret læring
Sørensen, R. H., 2022, Metoder til læring i praksis. Helth, P. (red.). Samfundslitteratur, s. 135-149 15 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Leadership as inquiry: Rhythm analysis as a response to comtemporary idealisations of freedom
Sørensen, R. H., 1 jan. 2022, Complexity and Leadership. Chauhan, K., Crewe, E. & Mowles, C. (red.). London: Taylor & Francis, s. 76-96 21 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Ledelse af omstilling til recovery-orienteret rehabilitering
Bonfils, I. S. & Sørensen, R. H., 26 okt. 2022, KP Alumne.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgang
Presse/medier
-
Sådan får du som leder succes med tværfagligt samarbejdet: Tillid er uhyre vigtigt
28/04/25
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Vi kan ikke fikse de offentlige organisationer med ét hug
23/01/24
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
558 forskere og undervisere: Universitetets formålsparagraffer skal skrives med grønt
Pors, A. S., Olesen, K. G., Vaaben, N. K., Pedersen, R., Bergmann, R., Rasmussen, N., Andersen, R. N., Kampmann, N. E. S., Taarup-Esbensen, J., Brodersen, M., Dyg, P. M., Ebbeskov Larsen, L., Jannsen, L. H., Nielsen, L., Justesen, L., Clausen, I., Jørgensen, N. J., Husted, M., Celinder, D. T., Damgaard, B. V., Tofteng, D. M. B., Norlund, I., Baron, N., Munck, C., Madsen, M., Bruun, A., Sauzet, S., Due, A. P., Carlsbæk, P., Postelmans, E., Olsen, H. S., Hardahl, L. K., Trøstrup, C., Bichel, R. A., Hove Sørensen, L., Dahlager, L., Weinreich, E., Iversen, J., Sørensen, R. H., Rasmussen, N. B., Eriksen, K. B., Hansen, T., Poulsen, O. L., Kongsager, R., Matthiessen, A., Møller, T., Hersom, H., Coff, C. E., Olsen, S. S., Johannsen, B. F., Rasmussen, L. H., Storm, H., Aakjær, M. K., Elmose, S., Rosenberg, C., Skott, C. K., Johansen, B. B., Shapiro, D. K., Egaa Jørgensen, R., Andersen, N. B., Rønn, K. V., Jensen, F. M., Sundbo, D. I. C., Lysen, N. H., Kamuk, A., Clausen, J. A., Rydahl, E., Juhl, M., Pallesen, E. & Ebsen, F. C.
22/09/19
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-