Billede af Rune Frederik Cordsen
20142024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Kompetencer

Sprog: Dansk
Niveau: Modersmål
Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau

Forsknings- og udviklingsområder

NUBUs forskergruppe fra 2021 (Nationalt center for forsknings i udsathed balndt børn og unge)

Samarbejde

Inklusion

Co-teaching

Udsathed

Forældre 

Undervisningsdifferentiering

 

Præsentation

Mit forskningsfelt er primært rettet med samarbejde i og på tværs af institutioner i tilknytning til den danske folkeskole. Det har især drejet sig om samarbejde mellem lærere og pædagoger omkring inklusionopgaver og udsathed i tilknytning til folkeskolen. Af andre forksningsmæssige interesser kan nævnes, hjælp i det offentlige system, samarbejde med forældre, co-teaching, undervisningsdifferentiering og bevægelse i undervisningen. Min indgangsvinkel til forskning på disse felt er kvalitativ, hvor jeg anvender forskellige metoder indenfor observation, interviews, dokumentanalyse og reviews. 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d., Ph.d., Samarbejde mellem lærere og fritidspædagoger – intensitet, potentialitet og problemer

1 jan. 20176 nov. 2020

Dimissionsdato: 6 nov. 2020

Cand.pæd.pæd.psyk., Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse

Dimissionsdato: 1 mar. 2013

Lærer, Professionshøjskolen Metropol

Dimissionsdato: 1 jul. 2010

Ansættelser

Lektor

1 aug. 2017 → …

Adjunkt

1 aug. 20131 aug. 2017

Lærer, Sorø Borgerskole

1 apr. 201330 jun. 2013

Lærer og vikarlærer, Vesterbro Ny skole

20102012

Lærer og lærervikar, Søndermarkskolen

20042007

Lærervikar og pædagogmedhjælper, Samsø friskole

20032004

Emneord

  • samarbejde
  • Collaboration

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller