Billede af Sarah Lisa Grams Davy
  • 7
    Citationer
20132024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Præsentation

Jeg forsker i arbejdsliv blandt lærere, pædagoger og deres ledere. Jeg er særligt optaget af, hvordan medarbejderes og lederes arbejdsglæde og belastning hænger sammen med organisationens rammer og ledelsesbeslutninger. Derudover er jeg optaget af konceptualiseringen af ”stress” i samfundet og i organisationers hverdag og jeg er drevet af at forstå og formidle de nuancer og den kompleksitet der er omkring stress i arbejdet som fænomen. Den ofte forsimplede tilgang til både diagnose og håndtering af ”stressramte” medarbejder er ikke tidssvarende og fører hverken til en positiv tilbagekomst for de sygemeldte, eller til udviklingen af bedre rammer for de øvrige ansatte. Jeg har i over 10 år arbejdet med at udvikle og afprøve evalueringsredskaber der kan være med til at give ledere i uddannelsesområdet et vedkommende og praksisbaseret billede af læreres og pædagogers arbejdsglæde og belastning.

 

Jeg har været projektleder og projektmedarbejder i en række forskningsprojekter, redaktør, forfatter og medforfatter på en række bøger og artikler på både tysk, engelsk og dansk. 

 

Jeg underviser primært på Diplom i Ledelse både på grundmodulerne og på valgmodulet "Ledelse og Arbejdsmiljø". Derudover underviser jeg på engelsk og online på skræddersyede ledelsesuddannelser.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Dr.phil. / ph.d. (joint degree), Content teachers – content learners? The Correlation Between Occupational Teacher Well-Being and the Teacher-Student-Relationship in Everyday Teaching, Aalborg Universitet

okt. 2011feb. 2015

Master of Science, Universität Hildesheim

okt. 2007jun. 2010

Bachelor of Arts, Universität Hildesheim

okt. 2004okt. 2007

Ansættelser

Lektor

2021 → …

Adjunkt

20172021

Adjunkt, Aalborg Universitet

aug. 2015jul. 2017

Emneord

  • relationer
  • Skoler, fag og institutioner
  • lærernes arbejdsglæde
  • relationer
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • evaluering
  • skoleudvikling

Fingeraftryk

Fingeraftryk genereres automatisk ud fra videnskabelige udgivelser, hvor de skaber et indeks med vægtede emneord for hver enkelt forsker.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller