Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Jeg forsker i arbejdsliv blandt lærere, pædagoger og deres ledere. Jeg er særligt optaget af, hvordan medarbejderes og lederes arbejdsglæde og belastning hænger sammen med organisationens rammer og ledelsesbeslutninger. Derudover er jeg optaget af konceptualiseringen af ”stress” i samfundet og i organisationers hverdag og jeg er drevet af at forstå og formidle de nuancer og den kompleksitet der er omkring stress i arbejdet som fænomen. Den ofte forsimplede tilgang til både diagnose og håndtering af ”stressramte” medarbejder er ikke tidssvarende og fører hverken til en positiv tilbagekomst for de sygemeldte, eller til udviklingen af bedre rammer for de øvrige ansatte. Jeg har i over 10 år arbejdet med at udvikle og afprøve evalueringsredskaber der kan være med til at give ledere i uddannelsesområdet et vedkommende og praksisbaseret billede af læreres og pædagogers arbejdsglæde og belastning.
Jeg har været projektleder og projektmedarbejder i en række forskningsprojekter, redaktør, forfatter og medforfatter på en række bøger og artikler på både tysk, engelsk og dansk.
Jeg underviser primært på Diplom i Ledelse både på grundmodulerne og på valgmodulet "Ledelse og Arbejdsmiljø". Derudover underviser jeg på engelsk og online på skræddersyede ledelsesuddannelser.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Dr.phil. / ph.d. (joint degree), Content teachers – content learners? The Correlation Between Occupational Teacher Well-Being and the Teacher-Student-Relationship in Everyday Teaching, Aalborg Universitet
okt. 2011 → feb. 2015
Master of Science, Universität Hildesheim
okt. 2007 → jun. 2010
Bachelor of Arts, Universität Hildesheim
okt. 2004 → okt. 2007
Ansættelser
Lektor
2021 → …
Adjunkt
2017 → 2021
Adjunkt, Aalborg Universitet
aug. 2015 → jul. 2017
Emneord
- relationer
- Skoler, fag og institutioner
- lærernes arbejdsglæde
- relationer
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- evaluering
- skoleudvikling
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Ledere i det offentlige
Dahlager, L. M. C. (Projektleder), Vaaben, N. K. (Projektdeltager), Davy, S. L. G. (Projektdeltager), Sørensen, R. H. (Projektdeltager) & Mouritzen, S. S. (Projektdeltager)
15/08/24 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
RV: Relationel Voldsforebyggelse - et kontrolleret interventionsstudie til forebyggelse af elevers udadreagerende adfærd i Folkeskolen gennem styrkelse af fagpersoners relationskompetente praksis
Sønderbo Andersen, L. P. (Projektleder), Nøhr Winding, T. (Projektdeltager), Klinge, L. (Projektdeltager) & Davy, S. L. G. (Projektdeltager)
01/01/24 → 31/12/26
Projekter: Projekt › Forskning
-
Online Diplom i ledelse på engelsk til NGO
Wolgau, E. (Projektleder), Davy, S. L. G. (Projektdeltager) & Jensen, T. R. (Projektdeltager)
01/08/19 → …
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Trivsel og motivation midt i arbejdslivet
Vaaben, N. K. (Projektleder), Davy, S. L. G. (Projektdeltager) & Olesen, K. G. (Projektdeltager)
01/09/20 → 15/09/21
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Ledelse af digital forandring i skolen
Hornskov, S. B. (Projektleder) & Davy, S. L. G. (Projektleder)
04/04/20 → 29/10/21
Projekter: Projekt › Forskning
Fil
-
Ledelse i skole og daginstitution: behovsstøtte som pejlemærke for organisationsudvikling
Grams Davy, S. & Klinge, L., 2023, Autonomi, kompetence, samhørighed: Trivsel og udvikling i pædagogiske kontekster. Klinge, L. (red.). Akademisk Forlag, s. 197-215 19 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Ledelse af digital forandring
Hornskov, S. B. & Grams Davy, S., feb. 2022, Dafolo. 207 s. (Ledelse ligetil).Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Formidling
-
Mængder og mønstre i kvalitative arbejdslivsundersøgelser
Vaaben, N. K., Olesen, K. G. & Grams Davy, S., dec. 2022, I: Tidsskrift for Arbejdsliv. 24, 4, s. 10-25 16 s., 2.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Derfor kan man ikke bare få sine medarbejdere til at gå på kompromis
Vaaben, N. K., Olesen, K. G., Gylling, M. & Grams Davy, S., 14 dec. 2021, 2 s. Københavns Professionshøjskole.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgang -
Trivsel og motivation gennem arbejdslivet i uddannelsessektoren
Vaaben, N. K., Olesen, K. G., Grams Davy, S., Berg-Pedersen, M. & Mouritzen, S. S., 15 sep. 2021, København: Københavns Professionshøjskole. 104 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning
Åben adgang
-
Educational Philosophy and Theory (Tidsskrift)
Davy, S. L. G. (Referee/bedømmer)
8 jan. 2018 → …Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Reviewer/redaktør af tidsskrift
-
Empirisk Dannelsesforskning
Davy, S. L. G. (Deltager)
22 mar. 2018 → 23 mar. 2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Keynote: Happy teachers - happy learners?!
Davy, S. L. G. (Oplægsholder)
17 jun. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Kognition & Paedagogik (Tidsskrift)
Davy, S. L. G. (Redaktionsgruppemedlem)
7 dec. 2020Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Reviewer/redaktør af tidsskrift
-
NERA 2016
Davy, S. L. G. (Deltager)
9 mar. 2016 → 11 mar. 2016Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
Presse/medier
-
PRM / 4,3 mio til at forebygge udadreagerende adfærd blandt folkeskoleelever
29/08/23 → 30/08/23
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Forskere vil undersøge, om styrket relationskompetence kan mindske vold mod lærere
29/08/23
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Eftersyn
Vaaben, N. K., Olesen, K. G., Grams Davy, S., Mouritzen, S. S. & Berg-Pedersen, M.
16/12/21
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Ledelse af digital undervisning kræver mening, mål og retning
Hornskov, S. B. & Davy, S. L. G.
23/03/21
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Skoleforskere: 15 hjælpsomme ideer til skolegenåbningen
15/04/20
1 element af Mediedækning
Presse/medie