Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Lektor Cand.pæd. i engelsk og i didaktik med særlig henblik på danskArbejdsområder
Primære arbejdsområder:Undervisning i undervisningsfaget engelsk
Undervisning i dansk som andetsprog
Varetagelse af bachelorvejledning
Øvrige arbejdsområder:
Undervisning på efteruddannelseskurser
Kompetencer
Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Modersmål
Sprog: Dansk
Niveau: Modersmål
Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Nogen erfaring
Networking: Nogen erfaring
Fundraising: Nogen erfaring
Administration: Nogen erfaring
Ledelse: Nogen erfaring
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Cand.pæd, Danmarks Pædagogiske Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 2009
Cand. pæd, Danmarks Pædagogiske Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 2004
Folkeskolelærer, Vordingborg Statsseminarium
Dimissionsdato: 1 jan. 1992
Ansættelser
Adjunkt/ Lektor, Frederiksberg Seminarium
2006 → …
Timelærer/ adjunkt, Haslev Seminarium
2003 → 2006
Handelsskolelærer, Næstved Handelsskole
2001 → 2003
Handelssskolelærer, Køge Handelsskole
2000 → 2001
Lærer, Faxehus Efterskole
1998 → 2000
Lærer, Roholte Efterskole
1995 → 1998
Lærer, VUC Sydsjælland
1992 → 1995
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Genrepædagogik
- Sprog i alle fag
- sprogdidaktik
- sprog og sprogbrug
- fremmedsprogspædagogik
- Faglig læsning
- Undervisning af tosprogede
- sprogbaseret læring
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Taskpædagogisk stilladsering af meningsfuld kommunikation med særligt fokus på ordforrådstilegnelse: Et tværsprogligt projekt, der undersøger hvordan taskpædagogik på mellemtrinnet kan skabe meningsfulde kommunikative rammer i fagene engelsk, fransk og tysk med henblik på effektiv tilegnelse af ordforråd, det være sig chunks eller enkeltord.
Revier, R. L., Jacobsen, S. K., Lauta, K., Löbl, S. K. & Chopin, K. R.
01/04/22 → 30/06/24
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil -
Tværsproglighed i læreruddannelsen
Klimaszyk, P., Pettersson, M. P., Kjærbæk, L., Busch, S. E., Andersen, L. K., Daugaard, L. M., Morollón Martí, N., Löbl, S. K., Jacobsen, S. K., Fischer-Rasmussen, A., Jensen, N. H., Hansen, C. F., Hjarnøe Petersen, G., Smith-Sivertsen, M., Bruntt, K. S. L. & Christensen, B.
01/02/21 → 30/06/22
Projekter: Projekt › Forskning
-
Faglig kommunikation på engelsk i udskoling
Jacobsen, S. K. & Revier, R. L.
01/08/20 → 30/06/22
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Nye veje i fremmedsprogsundervisningen
von Holst-Pedersen, J. & Jacobsen, S. K.
01/08/12 → 01/07/13
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Tele4ELE: Teacher Learning for European Literacy Education.
01/12/11 → 31/12/13
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Publikation
-
Playing with languages through languages
Löbl, S. K. & Jacobsen, S. K., 2024, (Accepteret/In press) I: Nordic Journal of Language Teaching and Learning. 12, 1Bidragets oversatte titel :Flersproget leg på tværs af sprog Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
På vej mod akademisk skrivning: SFL- og LCT-inspirerede skriveworkshops for bachelorstuderende på læreruddannelsen
Meidell Sigsgaard, A-V., Jacobsen, S. K. & Hoffmeyer, M. B., 2023, (Afsendt) I: Sakprosa .Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Let me dance: et undervisningsforløb om en kortfilm i engelsk og andre sprogfag
Jacobsen, S. K., 2022, LGBTQ+ i skolen. Hildebrand Jensen, A. & de la Motte Gundersen, M. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 138- 149 11 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Tidlig Grammatik: - hvornår og hvordan?
Jacobsen, S. K., 2022, I: Sproglæreren. 2022, 1, s. 22-25 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Scaffolding the Wave: Supporting Student Teachers in Professional Academic Writing Through LCT and SFL
Meidell Sigsgaard, A-V. & Jacobsen, S. K., jun. 2021, Language in Action: SFL Theory across Contexts. Brisk, M. E. & Schleppegrell, M. J. (red.). Equinox Publishing, s. 177-205 28 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Aktiviteter
- 4 Foredrag eller oplæg
-
Danish learners’ written language proficiency is dominated by basic interpersonal communicative skills - why is this a problem?
Susanne Karen Jacobsen (Oplægsholder) & Bente Melgaard (Oplægsholder)
3 okt. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Faglig kommunikation på engelsk i udskolingen, et miniprojekt
Susanne Karen Jacobsen (Oplægsholder) & Robert Lee Revier (Oplægsholder)
11 okt. 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Hva er LCT (Legitimation Code Theory), og hvorfor skal SFLere bry seg om dette?
Susanne Karen Jacobsen (Oplægsholder)
15 sep. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Register som rammesætning for og stilladsering af mundtlighed i sprogundervisningen
Susanne Karen Jacobsen (Oplægsholder)
28 okt. 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Presse/medier
-
Blogindlæg: TiL-projektet på konference
Susanne Karen Jacobsen & Stephanie Kim Löbl
11/08/23
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Lektor på læreruddannelsen: Vi skal have en funktionel tilgang i engelskundervisningen
30/11/22
1 element af Mediedækning
Presse/medie