Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Lektor, Cand. pæd. pæd. psyk., Psykomotorisk terapeut Psykomotorikuddannelsen. Underviser til dagligt i kropsligheds- og bevægelsesfag på Psykomotorikuddannelsen samt på sundhedsuddannelserne generelt. Jeg har særlig interesse for kropsbevidsthed samt kropslige- og sanselige læreprocesser hos børn og unge, samt for embodiment og kropslige og sanselige læreprocesser i sundhedsprofessionelt perspektiv.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Danmarks Pædagogiske Universitet
Dimissionsdato: 8 apr. 2013
Kandidatuddannelse i pædagogisk psykologi, Danmarks Pædagogiske Universitet
Dimissionsdato: 1 mar. 2013
Psykomotorisk terapeut
Dimissionsdato: 9 jan. 2006
Professionsbachelor i afspændingspædagogik og psykomotorik, Skolen for Psykomotorik
Ansættelser
Videnskabelig assistent, Danmarks Pædagogiske Universitet
1 aug. 2013 → 1 nov. 2013
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- professionsuddannelser
- relationer
-
-
udvikling af peer to peer mindfulness og afspænding
Arild Jensen, I., Carstensen, L. & Andersen, T. T.
01/05/20 → 31/01/21
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
kunstbaserede interventioner i psykomotorisk praksis
Arild Jensen, I., Andersen, T. T. & Degerbøl, S. K.
01/05/19 → 31/10/20
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
InterPsyk - InterPsychiatry - Overgangen mellem behandlingspsykiatri og socialpsykiatri
Frederiksen, J. (Projektleder), Jørgensen, K. (Projektleder), Dahl, M. B. (Projektdeltager), Andersen, T. T. (Projektdeltager) & Nielsen, A. R. B. (Projektdeltager)
01/08/16 → 30/06/19
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Psykomotorisk undervisning og bevægelse i folkeskolen
Stolpe, M. N. (Projektdeltager), Andersen, T. T. (Projektdeltager) & Olsen, S. (Projektleder)
17/08/15 → 31/12/17
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil
-
Succes med peer-baseret undervisning i afspænding og mindfulness på Københavns Professionshøjskole
Madsen, M. V., Arild Jensen, I., Andersen, T. T. & Carstensen, L., 8 jun. 2021, I: Psykomotorik. 2021, 2, s. 22-25 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Med kroppen som kompas: helhedsorienterede kropslige læreprocesser for børn og unge
Stolpe, M. N. & Andersen, T. T., 2019, Børn og unges trivsel - et tværprofessionelt ansvar . Sederberg, M. & Stolpe, M. N. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 143-159 16 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Kropsbevidsthed på skemaet
Stolpe, M. N. & Andersen, T. T., 2018, I: idrottsforum.org. s. 1-18Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Psykomotorisk undervisning i folkeskoleklasser
Stolpe, M. N., Olsen, S. S. & Andersen, T. T., 2016.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
-
An interdisciplinary approach to palliative care - context and challenges in basic education programmes
Sangild Stølen, K. M., Breum, W. E. & Andersen, T. T., 2015.Bidragets oversatte titel :Tværfaglighed og palliativ omsorg - sammenhænge og udfordringer i grunduddannelser Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Formidling
-
Genvej til viden
Stolpe, M. N. (Oplægsholder), Olsen, S. S. (Oplægsholder) & Andersen, T. T. (Oplægsholder)
17 nov. 2016Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Workshop
-
Psychomotricity in Danish Elementary School
Stolpe, M. N. (Oplægsholder), Andersen, T. T. (Oplægsholder) & Olsen, S. S. (Oplægsholder)
5 maj 2016Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg