Projekter pr. år
Personlig profil
Forsknings- og udviklingsområder
Børn og det pædagogiske personales trivsel i daginstitutioner
Børneliv og hverdagsliv i daginstitutioner
Arbejsliv og arbejsmiljø i daginstitutioner
Pædagogiske læreplaner, dokumentation og evaluering
Studieliv, praksis og pædagoguddannelse
Kropsfænomenologi og kritisk teori
Aktionsforskning og aktionslæring
Børneværksteder
Snap-log metode
Kompetencer
Indholdsmæssige fokus, opgaver og ansvar
BUPL forbundshus:Pædagogisk udviklingskonsulent
- Politik udvikling og formulering (fremtidigt virke) vedr. pædagogiske forhold.
- KiD projektet (Kvalitet i Dagtilbud), et samarbejde mellem Socialministeriet, KL og BUPL, deltaget i styregruppen og arbejdsgrupper.
- Udformning af en Pædagogisk profil for BUPL’s medlemmer på området.
- Ledelse i daginstitutioner.
KP (UCC):
- Indgår i forsknings programmet: Pædagogiske arbejde for chancelighed og gode børneliv, under Institut for Pædagoguddannelse
- Underviser på dagtilbudsspecialisering, tidligere Børn og Unge specialisering (0-6 års området)
- Kompetenceområdeleder ved Pædagoguddannelsen KP, med fagligtansvar for uddannelsesudvikling, og for at kvalificere, udvikle, facilitere og organisere arbejdet på dagtilbudsspecialiseringen og i underviserteamet – kernegruppe SK2
- Udvikling af og ansvar for Profil i pædagogisk udvikling ved Pædagoguddannelsen København
- Uddannelseskoordinator ved Pædagoguddannelsen København med ledelsesansvar. Med faglige og organisatoriske ledelsesopgaver såsom: uddannelses udvikling, ansvar for Profil uddannelsen, time-fagfordeling, skemalægning, sparring og undervisningsplanlægning med teams og undervisergrupper, beskrivelse af studieplaner og uddannelsesplaner, samarbejde med praktikkoordinatorer, eksamenskoordinatorer, studieadministration m.m.
- Akkreditering af pædagoguddannelsen København
- Arbejdsopgaver i regi af UCC:
- Pædagogisk Diplom uddannelse for menighedernes daginstitutioner: Børn og unges læreprocesser
- Kurser i Pædagogiske læreplaner på CVU København og Nordsjælland i forbindelse med indførelsen af læreplaner i 2004
- Deltagelse i CVU-arbejdsgruppe vedrørende toninger og profiler
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Ph.d., Trivsel i daginstitutionens hverdagsliv, et spørgsmål om det kropslige, kollektive og konfliktuelle
Dimissionsdato: 20 sep. 2019
3 moduler i en master
sep. 2002 → jun. 2003
Cand.mag. i Pædagogik, Gemeinshaft og Gesellschaft, en forståelsesramme for dobbelthed i daginstitutionen
sep. 1991 → apr. 1998
Socialepædagog
sep. 1984 → jun. 1987
Ansættelser
Frie Børnehaver
1 jan. 2012 → 31 jul. 2012
BUPL pædagogernes fagforbund
1 aug. 1999 → 31 jul. 2004
Askovgårdens Skoleinstitution
sep. 1991 → jul. 1995
Den Integrerede institution Langebro
1990 → 1991
Centralmissionens Vuggestue
jul. 1987 → 1991
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Læreplaner i dagtilbud
- Dokumentation
- Evaluering
- Aktionslæring
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- Aktionsforskning
- kritisk teori
- Kropsfænomenologi
- Aktionslæring
- Børneværksteder
- Snap-log
- deltagende forskning
- Børn og unge
- TRIVSEL
- Børneliv
- hverdagliv
- legeteori
- kroppens fænomenologi
- redundans
- Dannelse & didaktik
- Anerkendelse
- Uddannelse, professioner og erhverv
- studieliv
- studerende som medforskere
- faglighed
- Dannelse og uddannelse
- Praksisforskning
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
-
Studerendes læsestrategier og læsefærdigheder
Lind, U. (Projektleder), Larsen, N. J. S. (Projektdeltager), Matthiesen, J. (Projektdeltager), Balasubramaniam, R. (Projektdeltager), Dohn, L. K. (Projektdeltager) & Klestrup, R. S. (Projektdeltager)
01/10/24 → 31/01/26
Projekter: Projekt › Forskning
-
Pædagogstuderendes uddannelse – erfaringer og tilblivelser
Lind, U. (Projektleder), Falkenberg, H. (Projektleder), Mortensen, T. H. (Projektdeltager), Rosenstjerne, C. (Projektleder), Hansen, P. J. (Projektleder) & Larsen, J. (Projektdeltager)
01/09/22 → 31/12/26
Projekter: Projekt › Forskning
-
Pædagogstuderendes uddannelse - erfaringer og tilblivelser
Falkenberg, H. (Projektleder), Lind, U. (Projektdeltager) & Mortensen, T. H. (Projektleder)
01/08/22 → 03/08/26
Projekter: Projekt › Forskning
-
Forsknings- og udviklingssatsningen: Undervisning og professionsdidaktik ved Institut for pædagoguddannelse
Lind, U. (Projektleder)
01/03/21 → 01/08/25
Projekter: Projekt › Andet
-
OMEP-World Organization for Early Childhood Education
Lind, U. (Projektdeltager), Kornerup, I. (Projektdeltager) & Lund, S. G. (Projektleder)
01/06/18 → …
Projekter: Projekt › Andet
-
Dannelse
Lind, U., 2025, (Under udarbejdelse) Pædagogens opslagsbog. Vikær Andersen, T. & Liebing Madsen, K. (red.). Hans Reitzels ForlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Forandringsorienteret forskning
Thingstrup, S. & Lind, U., 15 jan. 2025, Kvalitative metoder: En grundbog. Brinkmann, S. & Tangaard, L. (red.). 4 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 251 28 s. 10Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Vidensgrundlag for professionsdidaktik
Storgaard, L. C., Lind, U. & Sandholm Larsen, N., 18 feb. 2025, Kbh.: Københavns Professionshøjskole. 49 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning › peer review
Åben adgangFil51 Downloads (Pure) -
VIDENSNOTAT OM UNDERSTØTTELSE AF STUDERENDES LÆSESTRATEGIER OG LÆSEFÆRDIGHEDER: Et litteraturstudie om understøttelse af læsestrategier og færdigheder på videregående uddannelser
Lind, U., Sandholm Larsen, N., Dohn, L. K., Matthiesen, J., Balasubramaniam, R. & Klestrup, R. S., 18 feb. 2025, Københavns Professionshøjskole. 46 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning
-
Forandringsorienteret forskning: videnskabsteoretiske og analytiske perspektiver på tværs af et heterogent felt
Lind, U. & Thingstrup, S., 7 nov. 2024.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
11. nationale konference i Dansk Aktionsforskningsnetværk.
Thingstrup, S. H. (Deltager), Bladt, M. (Deltager), Tofteng, D. M. B. (Deltager), Husted, M. (Deltager), Kornerup, I. (Deltager) & Lind, U. (Deltager)
22 nov. 2018 → 23 nov. 2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Dansk Aktionsforskningsnetværk
Lind, U. (Deltager) & Thingstrup, S. (Deltager)
7 nov. 2024 → 8 nov. 2024Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Dansk Aktionsforskningsnetværk
Lind, U. (Oplægsholder) & Thingstrup, S. (Oplægsholder)
7 nov. 2024Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Workshop
-
Dansk AktionsforskningsNetværk (DAN) seminar
Thingstrup, S. H. (Arrangør), Tofteng, D. M. B. (Arrangør), Husted, M. (Arrangør), Lind, U. (Arrangør) & Meyer-Johansen, H. (Arrangør)
19 maj 2022 → 20 maj 2022Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Seminar
-
ECER 2023
Lehmann, S. (Deltager), Lind, U. (Deltager), Matthiesen, J. (Deltager), Klestrup, R. S. (Deltager), Balasubramaniam, R. (Deltager) & Dohn, L. K. (Deltager)
22 aug. 2023 → 25 aug. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
Presse/medier
-
Docenter om ny uddannelse: Alt for ofte bliver quick-fix løsningen, når børn og unge har det svært
Munck, C., Lind, U., Tofteng, D. M. B., Larsen, V., Falkenberg, H. & Husted, M.
19/05/25
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Udsatte børn bliver overset og får skæld ud i lokal børnehave
30/03/25
5 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
-
Alarmerende tal: Daginstitutionsbørn venter i årevis på specialstøtte
12/08/24
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Mangel på hjælp til daginstitutionsbørn med særlige behov smadrer trivslen
15/05/24
1 element af Mediedækning
Presse/medie