Intet billede af Unni Lind
20052023

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Børn og det pædagogiske personales trivsel i daginstitutioner

Børneliv og hverdagsliv i daginstitutioner

Arbejsliv og arbejsmiljø i daginstitutioner

Pædagogiske læreplaner, dokumentation og evaluering

Studieliv, praksis og pædagoguddannelse

Kropsfænomenologi og kritisk teori

Aktionsforskning og aktionslæring

Børneværksteder

Snap-log metode

Kompetencer

Indholdsmæssige fokus, opgaver og ansvar

BUPL forbundshus:Pædagogisk udviklingskonsulent  

  • Politik udvikling og formulering (fremtidigt virke) vedr. pædagogiske forhold.
  • KiD projektet (Kvalitet i Dagtilbud), et samarbejde mellem Socialministeriet, KL og BUPL, deltaget i styregruppen og arbejdsgrupper.
  • Udformning af en Pædagogisk profil for BUPL’s medlemmer på området.
  • Ledelse i daginstitutioner.

KP (UCC):

  • Indgår i forsknings programmet: Pædagogiske arbejde for chancelighed og gode børneliv, under Institut for Pædagoguddannelse
  • Underviser på dagtilbudsspecialisering, tidligere Børn og Unge specialisering (0-6 års området)
  • Kompetenceområdeleder ved Pædagoguddannelsen KP, med fagligtansvar for uddannelsesudvikling, og for at kvalificere, udvikle, facilitere og organisere arbejdet på dagtilbudsspecialiseringen og i underviserteamet – kernegruppe SK2
  • Udvikling af og ansvar for Profil i pædagogisk udvikling ved Pædagoguddannelsen København
  • Uddannelseskoordinator ved Pædagoguddannelsen København med ledelsesansvar. Med faglige og organisatoriske ledelsesopgaver såsom: uddannelses udvikling, ansvar for Profil uddannelsen, time-fagfordeling, skemalægning, sparring og undervisningsplanlægning med teams og undervisergrupper, beskrivelse af studieplaner og uddannelsesplaner, samarbejde med praktikkoordinatorer, eksamenskoordinatorer, studieadministration m.m.
  • Akkreditering af pædagoguddannelsen København
  • Arbejdsopgaver i regi af UCC:
    • Pædagogisk Diplom uddannelse for menighedernes daginstitutioner: Børn og unges læreprocesser
    • Kurser i Pædagogiske læreplaner på CVU København og Nordsjælland i forbindelse med indførelsen af læreplaner i 2004
    • Deltagelse i CVU-arbejdsgruppe vedrørende toninger og profiler

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d., Trivsel i daginstitutionens hverdagsliv, et spørgsmål om det kropslige, kollektive og konfliktuelle

Dimissionsdato: 20 sep. 2019

3 moduler i en master

sep. 2002jun. 2003

Cand.mag. i Pædagogik, Gemeinshaft og Gesellschaft, en forståelsesramme for dobbelthed i daginstitutionen

sep. 1991apr. 1998

Socialepædagog

sep. 1984jun. 1987

Ansættelser

Frie Børnehaver

1 jan. 201231 jul. 2012

BUPL pædagogernes fagforbund

1 aug. 199931 jul. 2004

Askovgårdens Skoleinstitution

sep. 1991jul. 1995

Den Integrerede institution Langebro

19901991

Centralmissionens Vuggestue

jul. 19871991

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Læreplaner i dagtilbud
  • Dokumentation
  • Evaluering
  • Aktionslæring
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • Aktionsforskning
  • kritisk teori
  • Kropsfænomenologi
  • Aktionslæring
  • Børneværksteder
  • Snap-log
  • deltagende forskning
  • Børn og unge
  • TRIVSEL
  • Børneliv
  • hverdagliv
  • legeteori
  • kroppens fænomenologi
  • redundans
  • Dannelse & didaktik
  • Anerkendelse
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • studieliv
  • studerende som medforskere
  • faglighed
  • Dannelse og uddannelse
  • Praksisforskning

Fingeraftryk

Fingeraftryk genereres automatisk ud fra videnskabelige udgivelser, hvor de skaber et indeks med vægtede emneord for hver enkelt forsker.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller