Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Docent, faglig leder af FoUprogrammet Digitalisering i Skolen – DiS, læreruddannelsen, Københavns Professionshøjskole. Cand. mag. i dansk og pædagogik fra Københavns Universitet 1993. Ph.d.grad fra det humanistiske fakultutet, Københavns Universitet 1999.
Undervisningsfag: pædagogik og teknologiforståelse
Projekter: Playful Learning Research Extension https://playful-learning.dk/
Arbejdsområder
Forskning og udvikling inden for digitale teknologier, læring og leg i pædagogiske og didaktiske kontekster.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Ph.d., Københavns Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 1999
Cand. Mag, Københavns Universitet
Dimissionsdato: 1 jan. 1993
Ansættelser
Forskningsprogramleder Skole, uddannelse og vejledning, Professionshøjskolen UCC
2013 → …
Lektor, Professionshøjskolen UCC
2011 → 2013
Videncenterkonsulent , NVIE Nationalt Videncenter for Inklusion og Eksklusion
2005 → 2011
Lektor, Professionshøjskolen UCC
2004 → 2005
Lektor, Ballerup Seminarium
1999 → …
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- undervisningsteknologi
- teknologi
- leg
- inklusion
- didaktik
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Videnscenter for digital teknologiforståelse
Andersen, L. B., Nielsen, C. B., Müller, M. B., Frydendahl, J. A., Slot, M. F., Dissing Møller, L., Schrøder, V., Dyrendom, K., Jensen, J. J., Rehder, M. M. & Exner, M.
01/08/23 → 01/08/28
Projekter: Projekt › Forskning
-
AGILE EDU
Schrøder, V., Frydendahl, J. A., Sørensen, L., Klausen, M. T. & Rehder, M. M.
01/01/23 → 31/12/25
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Mascot: Mathematics, Science and Computational Thinking
Schrøder, V., Møller, T. E., Jensen, J. J. & Rehder, M. M.
01/05/21 → 01/10/24
Projekter: Projekt › Forskning
-
Playful Learning - Research Extension
Hjøllund, N. O., Skovbjerg, H. M., Schrøder, V., Jørgensen, H. H., Sørensen, M. C., Boysen, M. S. W., Pedersen, O., von Seelen, J., Lund, O., Jensen, J. B. & Jensen, H.
01/08/19 → 30/11/23
Projekter: Projekt › Forskning
-
Preschool teacher education in the field of early literacy
Kornerup, I., Schrøder, V., Gjems, L. & Vatne, B.
08/08/15 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Playful Learning, Space and Materiality: An Integrative Literature Review
Jørgensen, H. H., Schrøder, V. & Skovbjerg, H. M., 2023, I: Scandinavian Journal of Educational Research. 67, 3, s. 419-432 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
The situated power of computational empowerment
Andersen, L. B., Tafdrup, O., Møller, T. E., Rehder, M. M. & Schrøder, V., jun. 2023, I: International Journal of Child - Computer Interaction. 36, June 2023, 100576.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil44 Downloads (Pure) -
Rum og materialitet: Et uudforsket felt på pædagog- og læreruddannelsen
Schrøder, V. & Jørgensen, H. H., 14 dec. 2022, Playful learning. 18 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Formidling
Åben adgang -
Socio-material Entanglements in Playlab
Schrøder, V., 2022.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
Åben adgangFil1038 Downloads (Pure) -
Socio-materielle sammenfiltringer med legekvaliteter i playlab
Schrøder, V., Jørgensen, H. H. & Skovbjerg, H. M., 14 dec. 2022, I: Læring og Medier. 15, 26, s. 1-25 25 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang