et etårigt forskningsprojekt om uddannelsesarkitekturs indvirkninger på studerendes læreprocesser og uddannelsesliv, og hvilke mulighedsbetingelser for pædagogstuderendes studieliv og læreprocesser velfærdsprofessionsuddannelsernes moderne campusmiljøer tilbyder. Forskningsprojektets analyser involverer Københavns Professionshøjskoles campusmiljøer ved Carlsberg, i Hillerød og på Bornholm. Alle tre campusser er kendetegnede ved at have en række undervisningslokaler med borde, stole, moderne kateder, smartboards og tavler, der er - med et Bernstein-udtryk - svagt kodet eller klassificeret (Bernstein 2001). Hertil kommer en række faglokaler (musik, fysik/biologi, sportshaller, dansehaller, laboratorier mm..), som er stærkere kodet og klassificeret og kommunikerer tydeligt om, hvilke aktiviteter, læreprocesser og vidensformer, der hører til her. Endvidere er de tre campusser kendetegnee ved store, åbne og vægløse læringslandsskaber med arbejdsstationer og fleksible indretninger. Disse åbne læringslandskaber, der forbinder bygningerne, fungerer også som udstillingsrum og gennemgangsrum og flere steder også som cafe- og spisesteder. Læringslandskaberne er tænkt at tilhøre alle uddannelser og alle studerende.
Forskningsprojektet involverer pædagogstuderende på henholdsvis Campus Carlsberg, Campus Nord og Campus Bornholm, og er et delprojekt under et fireårigt forskningsprojekt ”Pædagogstuderendes uddannelse – erfaringer og tilblivelser” (2022-2026), som undersøger pædagoguddannelsens fra de studerendes perspektiv. Projektet er initieret og finansieret af Institut for Pædagoguddannelsen ved Københavns Professionshøjskole