Distance Learning through Play

  • Frydendahl, Jette Aabo (Projektleder)
  • Dyrendom, Karin (Projektdeltager)
  • Klausen, Martin Thun (Projektdeltager)
  • Dissing Møller, Lise (Projektdeltager)
  • Müller, Mads Brink (Projektdeltager)
  • von Sehested, Malte (Projektdeltager)
  • Mikkelsen, Karen (Projektdeltager)
  • Rössig, Martha Tine Katrine Otilie (Projektdeltager)
  • Hjøllund, Niels-Peder Osmundsen (Projektdeltager)

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Distance Learning through Play er et udviklingsprojekt, der både skal samle de gode eksempler og materialer skabt under coronalukningen i folkeskolen forår 2020 samt udvikle nye digitale formater, der kan understøtte kreativitet, samarbejde og lærende fællesskaber – nogle af de kvaliteter, som måske har sværere vilkår online og på afstand.
    Projektet har en eksplorativ tilgang, hvor lærere inviteres ind i et digitalt fællesskab omkring undersøgelse af, hvad god digitalt understøttet undervisning med en legende tilgang er. En del af projektet er et fælles digitalt community, hvor lærere ud over at få inspiration og adgang til online undervisningsmaterialer får mulighed for at netværke og vidensdele. Projektet er støttet af LEGO Fonden.
    Kort titelDLtP
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/08/2030/06/21

    Emneord

    • Børn og unge
    • Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Medier, kommunikation og sprog
    • Skoler, fag og institutioner
    • Æstetik, design og medier