Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Dette projekt undersøger pædagogstuderendes tilegnelse af viden om børns sprog, udvikling og leg gennem deres uddannelsesforløb. Det kobler sig på det nordiske forskningsprojekt, Preschool Teacher Education in the Field of Early Literacy.
I projektet indgår lokale og nationale undersøgelser af genstandsfeltet. I undersøgelsen indgår diskursanalyse af forholdet mellem globale, nationale og lokale policy dokumenter og uddannelsesstrategier.
I projektet indgår lokale og nationale undersøgelser af genstandsfeltet. I undersøgelsen indgår diskursanalyse af forholdet mellem globale, nationale og lokale policy dokumenter og uddannelsesstrategier.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/05/16 → 01/08/19 |
Samarbejdspartnere
- Høgskulen i Volda
- University of South-Eastern Norway (leder)
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Læring, pædagogik og undervisning
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Preschool teacher education in the field of early literacy
Kornerup, I. (Projektdeltager), Schrøder, V. (Projektdeltager), Gjems, L. (Projektleder) & Vatne, B. (Projektdeltager)
08/08/15 → 01/08/18
Projekter: Projekt › Forskning
Aktiviteter
- 1 Foredrag eller oplæg
-
Preschool teacher educators’ conceptions about teaching early literacy to future preschool teachers
Kornerup, I. (Oplægsholder), Schrøder, V. (Oplægsholder), Gjems, L. (Oplægsholder) & Vatne, B. (Oplægsholder)
29 aug. 2017 → 2 sep. 2017Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg