Engineeringsbaseret klimaundervisning

Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Projektdetaljer

Beskrivelse

Engineeringbaseret klimaundervisning løber fra 2022 – 24 i et samarbejde mellem KP og Engineer the Future. Projektet er støttet af Villum Fonden og har til formål at udvikle og afprøve undervisningsforløb, der sigter mod at give elever i naturfag handlekompetence i en tid med klimakrise. Undervisningen bygges op efter engineeringdidaktikken og favner alle fire naturfag samt alle klassetrin fra 1.-10. klasse.

Alle materialer i projektet er publiceret her: https://engineerthefuture.dk/undervisning/engineering-i-skolen/engineering-forloeb/klimaforloeb/

Projektet er fulgt af ph.d. postdoc fokusområdeleder Martin Hauberg Lund-Laugesen fra Syddansk Universitet, der har udarbejdet løbende evalueringsrapporter.

Lægmandssprog

I projektet "Engineeringbaseret klimaundervisning" udvikles og afprøves undervisningsmaterialer, der kan give elever handlekompetence i naturfag i en tid med klimakrise. Materialerne udvikles i samarbejde mellem undervisere fra Københavns Professionshøjskole og konsulenter fra Engineer the Future. Projektet er støttet af Villumfonden.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato03/01/2231/12/24

Samarbejdspartnere

  • Engineer the future (leder)

Emneord

  • didaktik
  • klimaundervisning
  • engineering
  • naturfag
  • scienceeducation
  • grundskole
  • Læring, pædagogik og undervisning