Projektdetaljer
Beskrivelse
Engineeringbaseret klimaundervisning løber fra 2022 – 24 i et samarbejde mellem KP og Engineer the Future. Projektet er støttet af Villum Fonden og har til formål at udvikle og afprøve undervisningsforløb, der sigter mod at give elever i naturfag handlekompetence i en tid med klimakrise. Undervisningen bygges op efter engineeringdidaktikken og favner alle fire naturfag samt alle klassetrin fra 1.-10. klasse.
Alle materialer i projektet er publiceret her: https://engineerthefuture.dk/undervisning/engineering-i-skolen/engineering-forloeb/klimaforloeb/
Projektet er fulgt af ph.d. postdoc fokusområdeleder Martin Hauberg Lund-Laugesen fra Syddansk Universitet, der har udarbejdet løbende evalueringsrapporter.
Alle materialer i projektet er publiceret her: https://engineerthefuture.dk/undervisning/engineering-i-skolen/engineering-forloeb/klimaforloeb/
Projektet er fulgt af ph.d. postdoc fokusområdeleder Martin Hauberg Lund-Laugesen fra Syddansk Universitet, der har udarbejdet løbende evalueringsrapporter.
Lægmandssprog
I projektet "Engineeringbaseret klimaundervisning" udvikles og afprøves undervisningsmaterialer, der kan give elever handlekompetence i naturfag i en tid med klimakrise. Materialerne udvikles i samarbejde mellem undervisere fra Københavns Professionshøjskole og konsulenter fra Engineer the Future. Projektet er støttet af Villumfonden.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 03/01/22 → 31/12/24 |
Samarbejdspartnere
- Engineer the future (leder)
Emneord
- didaktik
- klimaundervisning
- engineering
- naturfag
- scienceeducation
- grundskole
- Læring, pædagogik og undervisning