Gramma3

  • Kabel, Kristine (Projektleder)
  • Storgaard, Lene Cicilie (Projektleder)
  • Christensen, Mette Vedsgaard (Projektleder)
  • Møller, Hanne (Projektdeltager)
  • Riis, Søren Martin Fynbo (Projektdeltager)
  • Bjerre, Kirsten (Projektdeltager)
  • Rohde, Lilian (Projektdeltager)
  • Hansen, Ida Gyde (Projektdeltager)
  • Maibom, Inger (Projektdeltager)
  • Dolmer, Grete (Projektdeltager)
  • Fregerslev, Peter (Projektdeltager)
  • Jacobsen, Juljana Gjata Hjorth (Projektdeltager)
  • Jørgensen, Nanna (Projektdeltager)
  • Bock, Kathrin (Projektdeltager)
  • Bruntt, Karen Scheel Lassen (Projektdeltager)

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet undersøger gennem et fokuseret etnografisk design hvordan grammatikundervisning i skolens tre største sprogfag dansk, engelsk og tysk praktiseres.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1831/12/19

Samarbejdspartnere

  • VIA University College (Projektpartner)
  • Professionshøjskolen UCC (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Grammatikundervisning
  • Sammenlignende fagdidaktisk forskning
  • L1-fag, L2- fag og L3-fag
  • Grammar Teaching and Writing Development

    Brok, L. S., okt. 2019.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

  • Hovedfund

    Christensen, M. V., Kabel, K. & Brok, L. S., 25 apr. 2019, Hvordan praktiseres grammatikundervising i dansk, engelsk og tysk?: Statusrapport Gramma3. Kabel, K., Christensen, M. V. & Brok, L. S. (red.). København: Nationalt Videncenter for Læsning, s. 35-56 22 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

    Åben adgang
  • Hvad ved vi om grammatikundervisning?

    Bruntt, K. S. L., Jacobsen, J. G. H., Bjerre, K., Christensen, M. V., Brok, L. S. & Kabel, K., 24 apr. 2019, Hvordan praktiseres grammatikundervisning i dansk, engelsk og tysk?: Statusrapport Gramma3. Kabel, K., Christensen, M. V. & Brok, L. S. (red.). København: Nationalt Videncenter for Læsning, s. 25-34 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

    Åben adgang