Projektdetaljer
Beskrivelse
GreenEdTech handler om at udvikle didaktik og undervisning i grundskolens ældste klasser, der klæder eleverne på til at kunne handle og tænke i en fremtidig verden, hvor samfund skal omstille sig i en grøn og bæredygtig retning. Vores rolle i VIA er primært at lede de interventioner, der skal finde sted på 15 forskellige skoler fordelt over hele Danmark. Derudover indgår vi i samtlige af de i alt otte arbejdspakker, der udgør projektet, i tæt samarbejde med Aalborg Universitet, der har den overordnede projektledelse, samt VIA og Exfluency.
Lægmandssprog
GreenEdTech handler om at udvikle didaktik og undervisning i grundskolens ældste klasser, der klæder eleverne på til at kunne handle og tænke i en fremtidig verden, hvor samfund skal omstille sig i en grøn og bæredygtig retning. Vores rolle i VIA er primært at lede de interventioner, der skal finde sted på 15 forskellige skoler fordelt over hele Danmark. Derudover indgår vi i samtlige af de i alt otte arbejdspakker, der udgør projektet - i tæt samarbejde med Aalborg Universitet, der har den overordnede projektledelse, samt VIA og Exfluency.
Kort titel | GreenEdTech |
---|---|
Akronym | GET |
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 01/05/22 → 30/04/26 |
Samarbejdspartnere
- VIA University College
- Aalborg Universitet (leder)
- Exfluency
- Innovationsfonden
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- grøn omstilling
- Design Based Research
- grønne kompetencer
- innovation
- læringsfællesskaber
- læringsteknologi
- læremidler
- didaktisk design
- bæredygtighed