Green Transition of Education and Educational Technology

  • Nicolaisen, Ann-Birthe Overholt (Projektleder)
  • Exner, Martin (Projektdeltager)
  • Laursen, Jakob Damgaard (Projektdeltager)
  • Nielsen, Anette Vestergaard (Projektdeltager)
  • Christensen, Martin Sønderlev (Projektdeltager)
  • Gammelgaard, Flemming Binderup (Projektleder)
  • Magnussen, Rikke (Projektleder)
  • Brahe-Orlandi, Raffaele (Projektleder)
  • Madsen, Birgitte Greve (Projektdeltager)
  • Bull, Adrian (Projektleder)
  • Nørgaard, Astrid Kidde Larsen (Projektleder)
  • Leth, Marianne Axelsen (Projektleder)
  • Redman, Aaron (Projektleder)

    Projekter: ProjektForskning

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    GreenEdTech handler om at udvikle didaktik og undervisning i grundskolens ældste klasser, der klæder eleverne på til at kunne handle og tænke i en fremtidig verden, hvor samfund skal omstille sig i en grøn og bæredygtig retning. Vores rolle i VIA er primært at lede de interventioner, der skal finde sted på 15 forskellige skoler fordelt over hele Danmark. Derudover indgår vi i samtlige af de i alt otte arbejdspakker, der udgør projektet, i tæt samarbejde med Aalborg Universitet, der har den overordnede projektledelse, samt VIA og Exfluency.

    Lægmandssprog

    GreenEdTech handler om at udvikle didaktik og undervisning i grundskolens ældste klasser, der klæder eleverne på til at kunne handle og tænke i en fremtidig verden, hvor samfund skal omstille sig i en grøn og bæredygtig retning. Vores rolle i VIA er primært at lede de interventioner, der skal finde sted på 15 forskellige skoler fordelt over hele Danmark. Derudover indgår vi i samtlige af de i alt otte arbejdspakker, der udgør projektet - i tæt samarbejde med Aalborg Universitet, der har den overordnede projektledelse, samt VIA og Exfluency.
    Kort titelGreenEdTech
    AkronymGET
    StatusIgangværende
    Effektiv start/slut dato01/05/2230/04/26

    Samarbejdspartnere

    • VIA University College
    • Aalborg Universitet (leder)
    • Exfluency
    • Innovationsfonden

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • grøn omstilling
    • Design Based Research
    • grønne kompetencer
    • innovation
    • læringsfællesskaber
    • læringsteknologi
    • læremidler
    • didaktisk design
    • bæredygtighed