Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet ”Ind i øret - ud i skolen” samler og formidler den viden, vi har i Nationalt Videncenter for Læsning om elevers læse-skriveudvikling med særlig fokus på differentiering i forhold til højtbegavede elever.
De 8 podcasts og 2 lydkonferencer skal give lærere, der underviser i indskolingen, på mellemtrinnet og i udskolingen, inspiration til at nytænke deres didaktik.
Da læsning og skrivning er kulturteknikker, som indgår i alle fag, griber indholdet i de 8 podcasts fat om såvel almendidaktiske som fagdidaktiske problemstillinger. Lydkonferencerne er podcastenes ”premieredag”, hvor vi inviterer lærere til fælles refleksion om tilrettelæggelse af undervisning og didaktiske konsekvenser ved at gennemføre en differentieret læse-skriveundervisning.
De 8 podcasts og 2 lydkonferencer skal give lærere, der underviser i indskolingen, på mellemtrinnet og i udskolingen, inspiration til at nytænke deres didaktik.
Da læsning og skrivning er kulturteknikker, som indgår i alle fag, griber indholdet i de 8 podcasts fat om såvel almendidaktiske som fagdidaktiske problemstillinger. Lydkonferencerne er podcastenes ”premieredag”, hvor vi inviterer lærere til fælles refleksion om tilrettelæggelse af undervisning og didaktiske konsekvenser ved at gennemføre en differentieret læse-skriveundervisning.
Nøgleresultater
8 podcasts
Kort titel | Ind i øret - ud i skolen |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/01/19 → 31/12/21 |
Emneord
- Børn og unge
- Læring, pædagogik og undervisning
- Medier, kommunikation og sprog
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Skoler, fag og institutioner