Inklusion og eksklusion i institutionelle sammenhænge

  • Bæk Brønsted, Lone (Projektdeltager)
  • Rask, Lisbet (Projektleder)
  • Canger, Tekla (Projektdeltager)
  • Juhlin, Sharmila Maria Holmstrøm (Projektdeltager)
  • Sigurdsson, Lakshmi (Projektdeltager)

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Som undervisere i lærer- og pædagoguddannelserne skal vi uddanne de studerende til at arbejde ud fra principper om inklusion og mangfoldighed. Men hvordan står det egentlig til med disse principper i den uddannelseskultur, som præger professionsuddannelserne? På baggrund af observationer af klasseundervisning og fokusgruppeinterviews med etniske minoritetsstuderende fra tre uddannelser under Professionshøjskolen UCC opridses nogle af de strategier, de studerende anvender i mødet med institutionelle strukturer, undervisernes og de medstuderendes forventninger, samt det studiesociale miljø
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato04/04/1103/10/12

    Emneord

    • kultur
    • lærerstuderende