Projektdetaljer
Beskrivelse
Kortlægning af natur/teknologi i Danmark tegner et samlet billede af, hvordan naturfag i de tidlige skoleår varetages i Danmark. I kortlægningen undersøges det, hvordan organisatoriske forhold omkring natur/teknologi, læreridentitet og didaktisk praksis hænger sammen. I kortlægningsprojektet anvender forskerne et undersøgelsesdesign, der kombinerer kvantitative og kvalitative data. Som indledning til kortlægningen gennemføres et litteraturstudie inden for både danske og internationale studier samt en fagdækningsundersøgelse inden for natur/teknologi.
Kort titel | Kortlægning af NT |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 01/08/24 → 31/07/26 |
Samarbejdspartnere
- UC SYD (Projektpartner)
- Aarhus Universitet (Projektpartner)
- Professionshøjskolen Absalon (Projektpartner)
- Epinion (Projektpartner) (leder)
Emneord
- læreruddannelsen
- naturfagsdidaktik
- natur/teknologi
- kvantitativ metode
- kvalitativ metode
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.