Projektdetaljer
Beskrivelse
Kompetenceudviklings- og kapacitetsopbygningsprojekt for ni skoler i Område Amager i Københavns Kommune. Projektet understøtter Område Amagers ambition om at fremme elevernes motivation for og læring i matematik.
Ca. 100 matematiklærere og -vejledere deltager i projektet, og fokus for indsatsen er at klæde deltagerne på til at udvikle undersøgende matematikundervisning gennem et styrket og udviklingsorienteret fagteamsamarbejde. Projektet introducerer en cyklisk samarbejdsmodel baseret på fælles udvikling af undervisningsdesigns; afprøvning af disse i praksis og efterfølgende fælles evaluering og vidensdeling.
Projektet er finansieret af bevilling fra A. P. Møller Fondens folkeskoledonation.
Ca. 100 matematiklærere og -vejledere deltager i projektet, og fokus for indsatsen er at klæde deltagerne på til at udvikle undersøgende matematikundervisning gennem et styrket og udviklingsorienteret fagteamsamarbejde. Projektet introducerer en cyklisk samarbejdsmodel baseret på fælles udvikling af undervisningsdesigns; afprøvning af disse i praksis og efterfølgende fælles evaluering og vidensdeling.
Projektet er finansieret af bevilling fra A. P. Møller Fondens folkeskoledonation.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/04/22 → 31/12/23 |
Emneord
- folkeskolen
- kommuner
- skoleudvikling
- kompetenceudvikling
- matematik
- didaktik
- læring
- undervisning
- pædagogik
- samarbejde
- motivation
- innovativ undervisning
- vejledning