Pædagogstuderendes uddannelse – erfaringer og tilblivelser

  • Lind, Unni (Projektleder)
  • Falkenberg, Helene (Projektleder)
  • Mortensen, Trine Holst (Projektdeltager)
  • Rosenstjerne, Charlotte (Projektleder)
  • Hansen, Pernille Juhler (Projektleder)
  • Larsen, Jesper (Projektdeltager)

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Dette projekt undersøger pædagoguddannelsen fra de studerendes perspektiver og følger de studerendes læreprocesser tæt gennem uddannelsen 3 ½ år. Mere end 17000 studerende er i gang med en pædagoguddannelse, hvilket gør uddannelsen til landets største uddannelse. På Københavns professionshøjskole er der indskrevet 5.564 studerende på uddannelsen. Pædagoguddannelsen og dens kvalitet har gennem årene været genstand for samfundsmæssig og politisk interesse og der har været gennemført flere reformer gennem de seneste 20 år. Ligeledes har uddannelsen været evalueret flere gange. Fra såvel evalueringer som forskning ved vi en del om forskellige elementer af pædagoguddannelsen samt det studie- og læringsmiljø, som uddannelsen etablerer. Med dette forskningsprojekt etableres viden om studerendes læreprocesser og igangsættes udvikling af en videnbaseret og forskningsbaseret pædagoguddannelse ved København Professionshøjskole. Projektet er initieret og finansieret af Pædagoguddannelsen ved Københavns Professionshøjskole.

Lægmandssprog

Undersøgelse af de studerendes studieliv, erfaringer gennem deres 3 1/2 årige pædagog uddannelse.

Nøgleresultater

undervejs
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/09/2231/12/26

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode