Projektdetaljer
Beskrivelse
Formål
Formålet med projektet er at finde konkrete måder at arbejde med problembaseret læring (PBL) i eux, således at der sikres studiekompetencer og håndværkskompetencer, samtidig med at at PBL-tilgangen sikrer den optimale transfer mellem forskellige faglige områder, tilgodeser forskellige elevtyper (differentieret anvendelse) samt udvikler lærernes didaktiske og pædagogiske kompetencer.
Projektets fokus på transfer er således både rettet imod transfer mellem fag, gymnasiefaglighed og eud-faglighed, og mod samspillet mellem teori og virksomhedspraksis i uddannelsen.
Målgruppe
Projektets målgruppe er ledere, lærere og elever i eux – samt virksomheder, der indgår som praktikvirksomheder i eux-sammenhæng.
Formålet med projektet er at finde konkrete måder at arbejde med problembaseret læring (PBL) i eux, således at der sikres studiekompetencer og håndværkskompetencer, samtidig med at at PBL-tilgangen sikrer den optimale transfer mellem forskellige faglige områder, tilgodeser forskellige elevtyper (differentieret anvendelse) samt udvikler lærernes didaktiske og pædagogiske kompetencer.
Projektets fokus på transfer er således både rettet imod transfer mellem fag, gymnasiefaglighed og eud-faglighed, og mod samspillet mellem teori og virksomhedspraksis i uddannelsen.
Målgruppe
Projektets målgruppe er ledere, lærere og elever i eux – samt virksomheder, der indgår som praktikvirksomheder i eux-sammenhæng.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/13 → 31/12/13 |