Projektdetaljer
Beskrivelse
SAMFÆ er et forskningsprojekt, der undersøger, hvordan samundervisning (forskellige former for undervisning med to voksne) kan bidrage til udviklingen af inkluderende fællesskaber i folkeskolen.
Undersøgelsen gennemføres med en mixed methods-tilgang, der integrerer survey og casestudier, og formålet er at skabe ny, praksisnær viden om, hvordan samundervisning kan understøtte inkluderende læringsfællesskaber, og hvilke sammenhænge der er afgørende for, at det lykkes.
Projektet gennemføres i et samarbejde mellem Epinion og forskere fra Københavns Professionshøjskole.
Undersøgelsen gennemføres med en mixed methods-tilgang, der integrerer survey og casestudier, og formålet er at skabe ny, praksisnær viden om, hvordan samundervisning kan understøtte inkluderende læringsfællesskaber, og hvilke sammenhænge der er afgørende for, at det lykkes.
Projektet gennemføres i et samarbejde mellem Epinion og forskere fra Københavns Professionshøjskole.
| Akronym | SAMFÆ |
|---|---|
| Status | Igangværende |
| Effektiv start/slut dato | 01/09/25 → 31/12/26 |
Samarbejdspartnere
- Epinion (Projektpartner)
- Københavns Professionshøjskole (leder)