Selv-og samskabende læseforståelse i relation til PIRLS

  • Molbæk, Marie-Louise (Projektleder)
  • Fougt, Simon Skov (Projektdeltager)
  • Gabrielsson, Rebekka (Projektdeltager)
  • Neubert, Katja (Projektdeltager)
  • Bindslev, Sofie (Projektdeltager)

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Et følgeforskningsprojekt, der undersøger betydningen af forskellige iscensættelser af læsning af tekster og besvarelser af tilhørende spørgsmål anvendt i det internationale undersøgelse af 4. klasseelevers læseforståelse (PIRLS). Hvordan gives der udtryk for forståelser af teksterne, og hvordan matcher disse forståelser de pointgivende kategorier, der arbejdes med i det internationale studie?
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/10/2001/11/23

Samarbejdspartnere

  • Danmarks Pædagogiske Universitet (Projektpartner) (leder)
  • Aarhus Universitet (Projektpartner)