Projektdetaljer
Beskrivelse
Formålet med projektet er at styrke faglæreres bevidsthed om skriftlighedens betydning for elevers læring. Projektet tilrettelægges som et aktionslæringsforløb, hvor lærerne udvikler egen skrivedidaktik i tæt samarbejde med fagkolleger og årgangsteam på skolen.
Gennem projektforløbet udvikles en lokal forankret skrivedidaktik, der tager udgangspunkt i den skole og undervisningskultur, som findes på skolen. Skrivedidaktikken danner grundlag for, at lærere og ledelse kvalificerer deres arbejde med at forberede, gennemføre og evaluere skriftlighed i alle fag.
En lokal forankret skrivedidaktik skal fremme elevernes skriftlige kompetencer i fagene, og dette vil ske gennem lærere og ledere som skrivedidaktikere.
Gennem projektforløbet udvikles en lokal forankret skrivedidaktik, der tager udgangspunkt i den skole og undervisningskultur, som findes på skolen. Skrivedidaktikken danner grundlag for, at lærere og ledelse kvalificerer deres arbejde med at forberede, gennemføre og evaluere skriftlighed i alle fag.
En lokal forankret skrivedidaktik skal fremme elevernes skriftlige kompetencer i fagene, og dette vil ske gennem lærere og ledere som skrivedidaktikere.
Kort titel | Skrivedidaktik i alle fag |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/01/18 → 30/09/18 |
Samarbejdspartnere
- Christianshavns Skole (leder)
Emneord
- Børn og unge
- literacy
- Skrivedidaktik
- Teamsamarbejde
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Kompetenceudvikling