Projektdetaljer
Beskrivelse
Formålet med projektet er at undersøge, hvordan et øget fokus på skrivning i grundskolens fag kan fremme elevernes skrivelyst og læseforståelse og dermed bane vejen for øget læring. Noget der på sigt skal bidrage til en ændring af læse- og skrivedidaktikken i grundskolens fag.
Projektet igangsættes efteråret 2012 og gennemføres i samarbejde med fem skoler i Ishøj kommune, hvorfra skoleledere, læsevejledere og kommunens læsekonsulent udgør en netværksgruppe for projektet.
Projektet igangsættes efteråret 2012 og gennemføres i samarbejde med fem skoler i Ishøj kommune, hvorfra skoleledere, læsevejledere og kommunens læsekonsulent udgør en netværksgruppe for projektet.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/12 → 31/12/14 |
Samarbejdspartnere
- Københavns Professionshøjskole (leder)
- Syddansk Universitet (Projektpartner)
- Ishøj Kommune
Emneord
- didaktik
- skrivedidaktik
- literacy
- kulturstudier